مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: رابطان فرهنگی در مقابله و ریشه‌کن‌سازی بدعت‌ها نقش کلیدی دارند، بنابراین مسئولان و رئیس‌های هیئت‌های مذهبی نسبت به انتخاب رابطان فرهنگی همت کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد فخری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه   اظهار داشت: انتخاب رابطان فرهنگی از هر جهت حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه رابط‌ ها به عنوان پل ارتباطی هیئت مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی عمل می‌کنند، گفت: چنانچه فرد رابط از بین افراد جوان، خلاق، مجرب، آشنا به امور فرهنگی و اجتماعی انتخاب شود، بهتر می‌توان برنامه‌ها را در هیئت پیش برد.

فخری اشتهار فرد به صفات پسندیده در افکار عمومی و اذهان مردم محله و شهر، عدم تجاهر به اعمال مغایر با عرف، داشتن سواد دینی و التزام قلبی و عملی به آرمان‌های نظام را معیارهای فرد مورد انتخاب به عنوان رابط فرهنگی دانست.

وی در دست داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی، مقید به قانون و اساسنامه هیئت‌های مذهبی و داشتن سابقه فعالیت اجتماعی و فرهنگی را ملاک‌های دیگری برای انتخاب فرد شایسته برشمرد.

وی با اظهار به اینکه اقدام به چنین اموری فقط در توان افراد خوش‌فکر با فن بیان بالا قرار دارد، اضافه کرد: طبق فرمایشات امام خمینی مسجد سنگر است، بنابراین مساجد را نباید خالی گذاشت.

وی با بیان اینکه شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به بهانه‌های گوناگون در مساجد گردهم جمع می‌شوند، گفت: با همت رابطان فرهنگی برنامه‌های مفید، فعالیت‌های اجتماعی و فکری تاثیرگذار برای رشد اخلاقی مردم برگزار می‌شود.

فخری با اظهار به اینکه در اثر کیفی‌سازی برنامه‌های آموزشی، مردم برای شرکت در جلسات بیش از پیش علاقه‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: رمضان فرصت مناسبی برای مانوس کردن خانواده‌ها با مساجد است/ش/ن.

برچسب ها: نقش ، اسلامی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.