نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از تولید و صنعت در آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، نادر قاضی‌پور در نشستی که به منظور بررسی مشکلات صنعتگران شهرک صنعتی شماره 2 برگزار شد، بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از تولید و صنعت تاکید کرد و اظهار داشت: با برگزاری جلسات مختلف مشکلات واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفته و پس از جمع‌بندی در جلسات مجلس مطرح و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اتخاذ می‌شود.

وی مشکل اصلی واحدهای تولیدی را مشکلات بانکی و سرمایه در گردش عنوان کرد و ادامه داد: بانک‌ها باید حمایت‌های لازم از مردم برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف را انجام دهند و نه اینکه خود به طور مستقیم سرمایه‌گذاری کرده و رقیبی برای بخش خصوصی محسوب شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید از ظرفیت مناطق آزاد برای صادرات محصولات تولیدی واحدهای صنعتی استفاده کینم که متأسفانه از این مناطق صرفاً به عنوان پایگاه‌های وارداتی استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید تمامی امکانات از قبیل آب، برق و گاز مورد نیاز را در درب ورودی شهرک‌ها به شرکت شهرک‌های صنعتی تحویل دهد و وظیفه انتقال خدمات در داخل شهرک به واحدهای تولیدی بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به انجام پروژه‌های متعدد در شهرک صنعتی شماره 2 ارومیه در چند ماه اخیر، اظهار داشت: جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت‌ریزی و تکمیل انشعاب گاز و فاضلاب از جمله پروژه‌های انجام شده است.

صابر پرنیان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا برای شهرک صنعتی شماره 2 ارومیه از جاده شهید کلانتری راه دسترسی ایجاد کنیم و این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به یک منطقه صنعتی را دارد.

وی به تهیه یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای شهرک صنعتی شماره 2 ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: برای تأمین کامل آب شهرک صنعتی نیز چاه آب شماره 2 شهرک تجهیز و به کار گرفته شده است.

پرنیان بر ظرفیت بالای آذربایجان غربی در جذب سرمایه‌گذار خارجی به دلیل مرزی بودن استان تاکید کرد و افزود: جا دارد شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در استان ایجاد شود که شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی خود را برای انجام آن اعلام می‌کند/س.
برچسب ها: صنعت ، ارومیه ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.