به گفته آرت دیلی، نقاش گمشده گوستا و کلیمت به تازگی در نشنال گالری در پراگ رونمایی شد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ اثر هنری گوستاو کلیمت به نام بانویی در پوشش خز آخرین بار در سال 1926 در وین به نمایش گذاشته شد و بعد از آن برای مدت طولانی گم شده تصور می‌شد، این اثر، بدون اطلاع متخصصین این حوزه از سال 1930 بخشی از مجموعه خصوصی کشور چک بوده است.

به گفته آرت دیلی صاحب ناشناس این مجموعه به تازگی پیش‌قدم شد و با اهدای موقت این نقاشی به نشنال گالری در پراگ موافقت کرد.
 
این نقاشی که در تاریخ 27 ژوئن در شهر پراگ رونمایی شد در کنار دو اثر شناخته شده دیگر کلمیت به نام‌های قلعه آب (سال 1908) و مریم مقدس (سال 1914) قرار گرفت.

این اثر تصویر یک بانوی سفیدرو را به نمایش می‌کشد که بخشی از صورت او با یک خز سیاه رنگ بزرگ پوشانده شده است و گویی با نگاهی آمیخته با رویا به بیننده می‌نگرد.

تصویر این بانوی سیاه‌پوش در تضاد با زمینه‌ای از رنگ‌های شاد و روشن ترسیم شده، پس‌زمینه پرپیچ و خم این نقاشی با صورتک‌های انتزاعی که گویی با دقت بسیار به این بانو می‌نگرد پوشانده شده، گفته می‌شود ترکیب غیرمنتظره رنگ‌های قرمز، صورتی و سبز در زمینه این اثر برگرفته از هنر آسیایی است.
 
هلنا موسیلوا، سرپرست مجموعه هنر معاصر و مدرن نشنال گالری گفت: "نشنال گالری اثری را به دست آورده که رویای تاریخی هنر خوانده می‌شود."

هلنا به پراگ پست گفت: "به گفته مردم نشنال گالری این مجموعه همیشه نسخه اصلی نقاشی‌ها را در دست دارد،‌ ولی این حقیقت ماجرا نیست".
 
او اضافه کرد: که این یک پدیده نادر است که اثری که برای مدت طولانی گم شده تصور می‌شد بعد از ده‌ها سال دوباره به صحنه بازگردد.
 
این قطعه به صورت موقت در اختیار موزه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوشش ، مجموعه ، بانو ، گالری ، نقاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار