آکادمی "اسکار" از وارثان "جوزف رایت" برای به مزایده گذاشتن تندیس اسکار "رایت" شکایت کرده است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار از وارثان "جوزف رایت" برای به مزایده گذاشتن تندیس اسکار وی که در سال 1942 دریافت کرده، شکایت کرده است.

در شکایتی که روز سه شنبه در دادگاه لس آنجلس تنظیم شده آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک برعلیه وارثان "رایت" شکایتی تنظیم کرد چون آنها به حراجی "بریاربروک" اجازه به مزایده گذاشتن این تندیس به قیمت 79هزار و 200 دلار داده‌اند. در این دادخواست آمده است که فروش تندیس اسکار به خریداران ناشناس آیین‌نامه اسکار را نقض می‌کند.

آیین‌نامه اسکار دریافت کنندگان این جوایز را از فروش تندیس خود منع کرده، مگر اینکه دریافت کننده اسکار بخواهد تندیس خود را به آکادمی آن هم به قیمت 10 دلار بفروشد.

در این دادخواست آمده که این قانون شامل حال وارثان این تندیس هم می‌شود.

دادخواست آکادمی اسکار وارثان "رایت"، خانه حراجی و خریداران ناشناس این تندیس را "خوانده" نامیده است.

آکادمی درخواست غرامت 79 هزار و 200 دلار و همچنین جزای نقدی این متهمین را کرده است همچنین آنها خواستار حق خرید تندیس اسکار به قیمت 10 دلار کرده‌اند.

آکادمی اسکار می‌کوشد از مقام تندیس اسکار حمایت کند و پیش از این هم از کسانی که سعی در فروش تندیس اسکار داشتند، شکایت کرده بود.

آکادمی بعد از سال 1951 از برندگان جوایز خواستند تا قراردادی را امضا کنند در این قرارداد ذکر شده که آکادمی اسکار اولین خریدار تندیس اسکار به قیمت 10 دلار می‌باشد (بعد از آن این قیمت به یک دلار رسید.)

"رایت" در سال 1985 در گذشت و از آکادمی اسکار برای کارگردانی فیلم "My Gal Sal" تندیس اسکار دریافت کرد.

حراجی "بریاربروک" هنوز درباره این دادخواست پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آکادمی ، تندیس ، ناشناس ، وارثان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.