هشتمين دوره جشنواره بين المللی فيلم مستند ايران "سينماحقيقت" را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی كاظم(ع) در آذرماه 1393 و با شعار "حقيقت بهترين راهنماست" برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی انجمن سينماي جوان، به نقل از مركز گسترش سينمای مستند و تجربي مركز گسترش سينمای مستند و تجربی سازمان امور سينمايی كشور، هشتمين دوره جشنواره بين المللی فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسي كاظم(ع) از 9 الي16 آذرماه 1393 و با شعار «حقيقت بهترين راهنماست» كه از فرمايشات حضرت علی(ع) است، برگزار خواهد كرد.

ايجاد اميد با تقويت سينمای مستند خلاق ايران و صيانت از هويت ملی مبتنی بر انگاره‌های دينی و ايرانی؛ بازنمايی فرهنگ، تاريخ و جامعه‌ی ايرانی- اسلامی؛ بيان نسبت و نزديكی سينمای مستند به واقعيت‌های اجتماعی و حقيقت؛ آشنايی فيلمسازان كشور با تحولات نوين سينمای مستند جهان؛ توجه به مباحث اقتصادي سينمای مستند در زمينه‌ي ايجاد امكان براي توليد مشترك، عرضه داخلي و خارجي، نمايش و پخش، از اصول و اهداف جشنواره بين المللی سينماحقيقت است كه طي روزهای 9 تا 16آذرماه 1393 در تهران برگزار خواهد شد.
 
بخش‌های مختلف هشتمين دوره جشنواره بين‌المللی سينماحقيقت كه با هدف استانداردسازی و برپايی يك جشنواره حرفه‌ای و در تعامل با جامعه مستندسازان و صنوف سينمای مستند طراحی شده، به اين شرح است: مسابقه ملی، مسابقه بين‌الملل، جايزه شهيد آويني، تصوير عاشورا، بخش‌هاي جنبي ملي و بين المللي، بازار بين‌المللي فيلم مستند، كارگاه‌هاي تخصصي آموزشي
در بخش مسابقه ملي و بين‌الملل اين جشنواره، فيلم‌هاي منتخب در سه بخش مستندهاي كوتاه (كمتر از 30 دقيقه)، مستندهاي نيمه‌بلند (30 تا 60 دقيقه) و مستندهاي بلند (بالاي 60 دقيقه) به رقابت مي‌پردازند. با اين توضيح كه فيلم‌هاي بخش «مسابقه ملي» بايد توليد فروردين 1392 به بعد بوده و در قطع DV، DVC، HD، Full HD توليد شده باشند. فيلم‌هاي بخش مسابقه بين‌الملل هم توليد ژانويه 2013 به بعد هستند.
 
عموم تهيه‌كنندگان و مستندسازان باید فرم شركت در هشتمين دوره جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت را روي سايت جشنواره به نشاني www.defc.ir و www.cinematajrobi.ir بصورت آنلاين تكميل نموده، از اطلاعات ثبت شده پرينت گرفته، به امضاي تهيه‌كننده رسانده و همراه با نسخه DVD فيلم براي بازبيني به دبيرخانه جشنواره ارائه نمايند.

 آخرين مهلت ثبت‌نام اينترنتي روز 15 مردادماه 1393و آخرين فرصت براي تحويل آثار به دبيرخانه جشنواره هم روز 25 مردادماه 1393 تعيين شده است.
 
دبيرخانه جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت واقع در خيابان سهروردي شمالي، ميدان شهيد قندي، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، طبقه اول است.

مستندسازان محترم جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با دبيرخانه جشنواره به شماره 88528314 و روابط عمومي جشنواره از طريق شماره 88511289 تماس حاصل نمايند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، حقیقت ، ولادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه پسرکلو
۱۲:۵۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
با سلام موفقیت را برای همه دوستان عیلم ساز آرزو دارم