نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی یکی از ضروریت‌ها است که به رونق تولید و افزایش بهره‌وری در این بخش کمک خواهد کرد.

جلیل جعفری‌بنه‌خلخال امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه صنعت کشاورزی و دامپروری خلخال و کوثر نقش بسزایی دارد.

وی گفت: شهرستان کوثر دارای 53 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و کشاورزی و دامپروری از عمده فعالیت‌ها و محل درآمد مردم منطقه محسوب می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این شهرستان بیش از 164 هزار و 471 واحد دام، 219 هزار و 755 قطعه طیور، 11 هزار و 622 کلنی زنبور‌عسل فعال است که که بر همین اساس 6 هزار و 500 بهره‌بردار در این بخش وجود دارد.

جعفری‌بنه‌خلخال افزود: عمده مشکل این حجم فعالیت‌های دامی و کشاورزی سنتی بودن آن است و لزوم مکانیزه‌سازی ضرورتی است که آغاز شده و با جذب سرمایه‌گذار و اراده مشوق‌های لازم گام‌هایی برداشته شده که می‌تواند تحول ارزشمندی را رقم بزند.

وی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های فنی و زیر بنایی کشاورزی، دامپروری و صنایع مرتبط در توسعه جامع جنوب استان تاثیر‌گذار خواهد بود.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تکمیل طرحهای در دست اجرایی همچون سد لیکوان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری در حدود 400 میلیون تومان از سال گذشته توسط شرکت پناه‌ساز و شرکت کان رودپی در حال اجراست و همزمان احداث شبکه اصلی و فرعی ایلخچی نیز با پیشرفت 40 درصدی در حال اجرا است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.