ثبات قیمت نان در ماه رمضان،رشد 75 درصدی خرید تضمینی گندم،لزوم تعامل دولت با اتحادیه ها جهت کاهش قاچاق از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ثبات قیمت نان در ماه رمضان،رشد 75 درصدی خرید تضمینی گندم،لزوم تعامل دولت با اتحادیه ها جهت کاهش قاچاق از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است.

ارائه گواهی انطباق (COC) برای صادرات کالا به عراق حذف شد
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام حذف موقت ارائه گواهی انطباق (COC) برای صادرات کالا به عراق، صادرکنندگان ایرانی را به استفاده از این فرصت ویژه فراخواند.

رییس اتحادیه نان سنگک تهران با اشاره به ثبات قیمت نان سنگک در ماه رمضان گفت: هم‌اکنون قیمت هر عدد نان سنگک 900 تومان است.

اتاق اصناف ایران و شهرداری تهران برای حل مشکلات صنوف کارگروهی مشترک تشکیل می‌دهند.


لزوم تعامل دولت با اتحادیه‌ها جهت کاهش "قاچاق کالا"/ مبارزه با پدیده قاچاق یک شبه امکان‌پذیر نیست
رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: مبارزه با پدیده قاچاق که 10 سال است با تشکیل باند در این بخش فعال هستند، یک شبه امکان‌پذیر نیست ولی با تعامل دولت و اتحادیه‌ها در مدت کوتاهی این امر میسر می‌شود.


"قیمت لبنیات سنتی" در ماه رمضان افزایش پیدا نمی‌کند
رییس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات سنتی از ثبات قیمت فراورده‌های لبنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: شاهد افزایش قیمت در ماه مبارک رمضان نخواهیم بود.


حوزه صنعت و معدن نیازمند اصلاح حیطه عملکردها با مشارکت بخش خصوصی است
رییس سازمان توسعه تجارت در پیامی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن، راه توسعه روزافزون این عرصه را اصلاح حیطه عملکردها با مشارکت بخش خصوصی دانست.

رییس کمیسیون معادن اتاق ایران گفت: پویایی بخش معدن با ورود امکانات و شرایط و همچنین نوسازی ماشین آلات و تجهیزات امکانپذیر است و از اولویت های مهم بخش اقتصادی است.



مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: باخريد 530 هزار محموله ي گندم در سراسر كشور از كشاورزان، مقدار خريد تضميني گندم به 3300 هزار تن رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 75 درصدي برخوردار است.


معاون معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حقوق دولتی در سال 93،‌ 20 درصد افزایش یافته که البته این افزایش شامل سنگ آهن صادراتی نمی‌باشد و حقوق دولتی سنگ آهن همان معادل سال قبل است.


یک تولید کننده صنعت آشپزخانه گفت: دولت باید از تولید حمایت بیشتری کند تا مشکلات این بخش کمتر شود و صنعت رونق بیابد.


اعزام 30 رایزن بازرگانی در سال جدید/" واردات" دارو از کوبا
معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه و تجارت گفت: تصمیم بر این است که بخشی از بدهی‌های کوبا از طریق واردات دارو و واکسن از این کشور پرداخت شود.
انتهای پیام/


انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت ، قانون ، صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار