رنگ و فرم آباژور را باید متناسب با جنس مبلمان و رنگ‌آمیزی آن انتخاب كنید. دقت كنید كه در هر گوشه‌ای از اتاق نشیمن كه احساس تاریكی و یكنواختی دارید می‌توانید از یك آباژور مناسب استفاده كرده و به این ترتیب فضای اتاق نشیمن را بزرگ‌تر كنید.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ با مطالعه این بخش می‌توانید با مهم‌ترین نكات كاربردی برای تهیه یك آباژور مناسب آشنا شوید. در ادامه زیباترینمدلهای آباژور را مشاهده کنید. 

 رنگ و فرم آباژور را باید متناسب با جنس مبلمان و رنگ‌آمیزی آن انتخاب كنید. دقت كنید كه در هر گوشه‌ای از اتاق نشیمن كه احساس تاریكی و یكنواختی دارید می‌توانید از یك آباژور مناسب استفاده كرده و به این ترتیب فضای اتاق نشیمن را بزرگ‌تر كنید.

 
 آباژور اتاق نشیمن باید طوری باشد که هم تزئینی باشد و هم نور کافی داشته باشد. باید طوری باشد که در مواقع خاموش بودن و در مواقع روشن بودن زیبا به نظر برسد.

 
 در صورتی كه مبلمان خانه شما مدرن است بهتر است از آباژورهایی با سبك مدرن استفاده كنید و در صورتی كه فضای خانه شما و دكوراسیون آن سنتی است از آباژورهای مخروطی و پارچه‌ای استفاده كنید.

 می‌توانید با كمك يك تا 2 آباژور بلند به فضای نشیمن و ناهارخوری خود جلوه ببخشید. اما در صورتی كه دكوراسیون سنتی دارید از آباژورهای رومیزی استفاده كنید كه برای تهیه آن از چوب استفاده شده است.

 
 اگر لوستر شما درست بالای میز ناهارخوری قرار می‌گیرد و فضای میز را روشن می‌كند، می‌توانید از يك تا 2 آباژور ایستاده در زاویه‌های اتاق ناهارخوری استفاده كنید تا زيبايي بیشتری به این فضا ببخشید. 

 
 برای انتخاب آباژور برای اتاق كودك باید قبل از هرچیز به ایمنی و سلامت آن فكر كنید. سراغ آباژورهایی بروید كه كمتر در آن از شیشه یا فلز استفاده شده است. سعی كنید از آباژورهای چوبی و تلقی استفاده كرده و رنگ‌های شاد را برای بچه‌ها انتخاب كنید.
 
 برای اتاق خواب بهتر است از آباژوری استفاده كنید كه ارتفاع مناسبی داشته باشد. به این معنا كه در صورتی كه روی تخت می‌نشینید یا روی آن استراحت می‌كنید، نور آن به‌صورت مستقیم به چشم شما نرسد و موجب آسیب رسیدن به چشمان‌تان و احیانا پریدن خواب شما نشود.معمولا آباژور کنار تخت نباید بیشتر از 30 اینچ باشد.

 
اگر لوستر شما در بخش دیگری از اتاق قرار گرفته، بهتر است از آباژورهای مدرن و منحنی شكل استفاده كنید تا نور آن درست در مركز میز ناهارخوری متمركز شود. 
 
 
اگر شما در رختخواب کتاب می خوانید، باید از نوری استفاده کنید که به کتاب بتابد نه به چشمانتان. این آباژورها را متناسب با فضا و ترجیحا در رنگ‌های نه‌چندان روشن به رنگ‌های كرم، شكلاتی یا شیری انتخاب كنید.



برچسب ها: آباژور ، کاربرد ، شیک ، شغل ، مبلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار