رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: بازرسی از معادن جزو وظایف ما نیست اما بازرسی‌هایی به منظور کمک به وزارت صنعت انجام می‌دهیم که در همین راستا سال گذشته 700 مورد داشتیم.

هرمز ناصرنیا، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 59 نشریه‌ ضوابط و معیارهای فنی تهیه و منتشر کرده‌ایم، اظهار داشت: از جمله اقدامات دیگر برای کمک به گسترش فعالیت‌های معدنی می‌توان به برنامه‌ریزی با کمک ایمیدرو و وزارت اقتصاد برای ارزیابی فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران و چگونگی گسترش فعالیت‌های معدنی در استان‌های مختلف اشاره کرد. 

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در خصوص بازرسی از معادن افزود: بازرسی از معادن جزو وظایف ما نیست اما بازرسی‌هایی به منظور کمک به وزارت صنعت انجام می‌دهیم که در همین راستا سال گذشته 700 مورد داشتیم.

وی ادامه داد: از تعداد کارشناسان در وزارت صنعت کاسته شده از این رو بازدیدهای نظارتی نیز در کنار بازرسی انجام‌ می‌دهیم.

ناصرنیا با بیان اینکه برای ارتقاء دانش فنی در فعالیت‌های معدنی اقداماتی انجام شده‌ است گفت: تمام طرح‌های اکتشافی و بهره‌وری و گزارش پایان اکتشاف توسط کمیته‌ای بررسی می‌شود که این کمیته اشکالات گزارش را تهیه و به تهیه‌کننده‌ طرح ارائه می‌دهد.

وی افزود: این کمیته که از حدود سه سال پیش آغاز به کار کرده کیفیت طرح‌ها را بهبود خوبی بخشیده است.

به گفته‌ وی، برای تامین بودجه این کمیته با وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز به توافق نرسیده‌اند و تاکنون این سازمان با بودجه خود کمیته مذکور را پشتیبانی کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ادامه با بیان اینکه عمده فعالیت ما هزینه‌دار است، ولی ما درآمدی نداریم، افزود: جز دریافت حق عضویت از استان‌ها که البته به سازمان خود آن استان تعلق می‌گیرد، درآمد دیگری نداریم.

وی افزود:طبق قانون، وزارت صنعت باید 3 درصد حقوق معادن را به سازمان نظام مهندسی معدن اختصاص دهد که تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار