معاون فنی و اجرایی اداره جهادکشاورزی ابهر گفت: در سال زراعی جاری در پنج هزار هکتار از مزارع این شهرستان مبارزه با آفت سن گندم صورت گرفت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جعفر عقیلی در زنجان با اشاره به آفت سن اظهار کرد: آفت سن از جمله آفات محصول استراتژیک گندم به شمار می‌رود.

وی افزود: آفت سن از جمله آفات معمول و متداول محصول گندم است که همه ساله مبارزه با آن در مناطق مختلف کشورمان صورت می‌گیرد.

معاون فنی و اجرایی اداره جهادکشاورزی شهرستان ابهر عنوان کرد: با توجه به اینکه استان زنجان سهم مهمی در تولید گندم در کشورمان دارد، موضوع مقابله با آفت سن  در زنجان نیز همه ساله مورد توجه گندم‌کاران و کارشناسان کشاورزی قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: وضعیت شیوع و طغیان آفت سن در سال‌های مختلف متفاوت است و در بسیاری از سال‌ها این آفت با تلاش کارشناسان و کشاورزان به خوبی کنترل می‌شود.

عقیلی با اشاره به وضعیت شیوع آفت سن در شهرستان ابهر طی سال جاری تصریح کرد: این آفت امسال در ابهر چندان بحرانی نبوده و تا حدودی در سطح شهرستان کنترل شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با وجود اجرای عملیات کنترل و مقابله با آفت سن در سطح شهرستان ابهر در برخی موارد این آفت وارد مزارع گندم شد.

معاون فنی و اجرایی اداره جهادکشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه مبارزه با آفت سن در مزارع به عهده کشاورزان است، ادامه داد: کشاورزان ابهری امسال به خوبی موفق به کنترل آفت در مزارع خود شدند.

این مسئول اظهار کرد: طی سال جاری مبارزه با پوره سن در مزارع گندم شهرستان ابهر در سطحی بالغ بر 5 هزار هکتار صورت گرفته است.

عقیلی متذکر شد: در طول فصل زراعی جاری کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان ابهر به طور مستمر از مزارع گندم شهرستان بازدید کرده‌اند و به طور مداوم جمعیت آفت سن را به منظور مبارزه به موقع بررسی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: به منظور جلوگیری از بازگشت دوباره جمعیت آفت از مزارع به مراتع و کو‌ه‌ها و پیشگیری از مشکل‌ساز شدن برای سال‌ آینده، مزارع گندم شهرستان ابهر مجددا سمپاشی خواهند شد.

معاون فنی و اجرایی اداره جهادکشاورزی شهرستان ابهر بیان کرد: همچنین در سال جاری مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطحی حدود 30 هکتار از مزارع این شهرستان صورت گرفت.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، گندم ، ابهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.