مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، خروج دام مازاد را جزو برنامه های یگان حفاظت این اداره کل بیان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان درباره برنامه های این اداره کل در حوزه مرتع و مدیریت چرا گفت : در بخش حفاظت قرارداد با افرادی که توانایی مدیریت مراتع را دارند منعقد شده که از ورود زودهنگام به مراتع سطح استان جلوگیری شود.

اسکندری با اعلام اینکه زمان ورود دام به مراتع سطح استان عموما از 15 خرداد و در برخی ییلاق از اول تیر انجام می گیرد، افزود : دامدارن باید بر اساس زمان تعیین شده و تعداد دام که در پروانه چرا قید شده نسبت به ورود دام به مرتع اقدام کنند.

وی، ادامه داد:امسال به دلیل بارندگی مطلوب10 تا 15 درصد بیش از ظرفیت مجاز دام وارد مرتع شده که متاسفانه همین امر موجب می شود که به سایر دامداران در کنترل فشار وارد شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، خروج دام مازاد را جزو برنامه های یگان حفاظت این اداره کل بیان کرد و افزود: در صورتی که دامداران مطابق با پروانه نسبت به ورود دام اقدام نکنند،از طریق مراجع قانونی پیگیر خواهیم بود.

اسکندری، با اشاره به ورود دام از استانهای آذربایجان غربی،اردبیل و گیلان به مراتع استان زنجان،اظهار کرد: این دامداران دارای مجوز قانونی هستند و در سال گذشته نیز در این مورد هماهنگی های لازم برای کنترل و مدیریت انجام گرفت.

وی ادامه داد: در سال گذشته در منطقه طارم هماهنگی لازم انجام گرفت و استان گیلان به اندازه ظرفیت تعریف شده نسبت به ورود دام به مرتع اقدام کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد :برخی دامداران زیاده خواه هستند و برای رسیدن به سود بیشتر نسبت به ورود دام غیرمجاز اقدام می کنند./س
برچسب ها: دام ، مازاد ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.