وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: سال گذشته ۴۰۰ كمپ ترك اعتياد غيرمجاز تعطيل شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور در حاشيه جلسه مشترك با دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در خصوص كمپ‌هاي غيرمجاز گفت: خبرنگاران هر جا كمپ غيرمجاز ببينند آن را انعكاس و موارد را به ستاد مبارزه با مواد مخدر اطلاع دهند. 

وي افزود : بايد به مراكز درماني ترك اعتياد مجاز در كشور به سرعت مجوز و تسهيلات داد و از نظر مالي به آنها كمك كنيم. 

وزير كشور اضافه كرد: هرجايی كه معتادان خيابانی ديده شوند پليس با آنها برخورد خواهد كرد. 

به گفته وی، اخيرا يك هزار نفر از معتاداني كه در مراكز ماده ۱۶ نگهداری و درمان می‌شدند، تحويل خانواده ها شدند. 

رحمانی فضلی در مورد نتيجه جلسه امروز گفت: وزير بهداشت عضو اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر است و در دوره جديد برنامه ريزی‌ها براي مبارزه با مواد مخدر از سوی وزارت بهداشت بسيار فعال بوده و وزارت بهداشت در اين زمينه پايه كار است به گونه‌ای كه چندين جلسه با وزير بهداشت در اين زمينه برگزار شده است. 

وزير كشور در ادامه با اشاره به اينكه دكتر هاشمي وزير بهداشت توجه ويژه‌ای به بيماری ايدز دارد، گفت: از مولفه‌های مهم در گسترش بيماری ايدز اعتياد است به همين دليل كارگروهی تشكيل مي شود تا نقاط ضعف و قوت را در اين حوزه شناسايي كرده و نتايج آن در قالب تفاهمنامه يا دستورالعملی بعد از گذشت دو هفته ارايه كند. 

رحمانی فضلی اضافه كرد: قرار است با وزارت بهداشت در خصوص اين تفاهمنامه به توافق نهایی برسيم تا بتوانيم به ارايه راهكارهای اجرايی از منظر كارشناسان در حوزه پيشگيری، درمان و صيانت دست يابيم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۳ تير ۱۳۹۳
جناب اقای وزیر کشور سلام : به نظر حضرتعالی معتادانیکه در خانواده هستند و اولیای انها نهایت سختی را تحمل مینماین تا فرزندشان اواره و کارتن خواب نشوند وبدلیل ضعف مالی دست بسرقت و رفتار های غیر انسانی نزنند چه باید کرد که آسایش خانواده تامین گردد انتظار راهنمایی وپاسخگویی هستم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۳
به نظر من ، اگه می خوان معظل مواد مخدر از ایران شرش رو کوتاه کنه ، باید دو تاکار رو انجام بدن:
1-شلاق زدن معتاد ها ، چون اعتیاد نوعی ضربه زدن به مملکته وخیانت حساب میشه..

2-اعدام قاچاقچیان مواد مخدر...چون به نظرم قاچاق مواد مخدر ، عین محاربه است...بعضی خون مردم رو می ریزن ، که میشه محاربه و بعضی هم خون روح مردم رو میگیرن و این حتی بدتر هم هست
آخرین اخبار