فاطمه ابرار کارگردان تئاتر گفت: یک کارگردان در صورت داشتن خلاقیت به خوبی یک محدودیت را با قوه‌ خلاقیت و تخیل خود به فرصت و موقعیت تبدیل می‌کند.

فاطمه ابرار کارگردان تئاتر با اشاره به مقوله اعمال ممیزی در زمینه کارگردانی در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، گفت: به نظر من اعمال ممیزی یک چیز سلیقه‌ای است.  
 
وی خاطرنشان کرد: در صورت رخ دادن چنین اتفاقی آن وقت این سلیقه‌ها هستند که حرف اول و آخر را می‌زنند نه خود پیام تئاتر و نمایش.

این هنرمند تئاتر خودسانسوری در کارگردانی اظهار داشت: خودسانسوری در کارگردانی کار درستی نیست و زمانی‌که داستان و سیر اصلی آن در فضای آزادانه و در محیط رها اتفاق نیفتد خلاقیت نابود می‌شود و هیچ کشف و شناختی چه در ذهن خود کارگردان و چه در ذهن تماشاگر به وجود نمی‌آید.
 
ابرار با اشاره به عواملی که باعث بروز محدودیت‌ها در زمینه کارگردانی یک اثر می‌شوند افزود: یکی از این عوامل علم خود کارگردان می باشد، وقتی علم نیست کارگردان خود را محدود می‌کند. عامل مؤثر دیگر در این زمینه امکانات و اقتصاد است. زمانی‌که اقتصاد خوبی وجود داشته باشد تئاتر نیز اقتصاد مناسبی را همراه خواهد داشت و از محدویت‌ها  و خودسانسوری‌ها به دور خواهد بود.
 
ابرار با اشاره به راه‌های تبدیل محدودیت‌ها به موقعیت‌ها و فرصت‌ها اظهار داشت: روابط عمومی در کشور ما حرف اول را می‌زند، کسی‌که روابط عمومی قوی داشته باشد موفق‌تر خواهد بود زیرا در کشور ما کارها بر اساس تعامل اجتماعی و روابط عمومی پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار