یک جامعه شناس گفت: ارزش‌ها و هنجار‌های فرهنگی در حال فرد ریختگی است و در حال حاضر 33 درصد دختران به تجرد گرایی گرایش یافتند.

امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: علت بیشتر آسیب‌های اجتماعی و سیاست‌های اشتباه، محدودیت‌ها و محرومیت‌ها است.

وی در خصوص افزایش تجرد گرایی افزود: با توجه به باورهای سنتی، اعتقادات و ارزش‌های حاکم بر جامعه‌ی ما ارتباطات دختران و پیران بسیار نگران کننده است و این موضوع که می‌توان به راحتی با جنس مخالف داشت به افزایش تجرد گرایی کمک می‌کند.

قرایی مقدم ضمن بیان آسیب‌های فراوانی که پدیده‌ی تجرد گرایی به خود فرد و همچنین افراد جامعه می‌رساند ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از جمله تجاوز جنسی، اعتیاد و... برای خود فرد اتفاق خواهد افتاد.

این کارشناس با اعلام اینکه 33 درصد از دختران به سمت تجرد گرایی گرایش پیدا کرده‌اند، بیان داشت: اگر عوامل درون زای ما قوی باشد، یعنی نیروهای باز دارنده بر نیروهای برانگیزنده برتری داشته باشد، کمتر شاهد چنین آسیب‌هایی خواهیم بود.

وی ضمن محکوم کردن رسانه در این باره بیان داشت: جامعه باید به وسیله‌ی رادیو و تلویزیون و انتشار مقالات متعدد الگو سازی کند، در واقع رسانه‌های ما در این زمینه ضعیف عمل می‌کند.

وی در پایان ضمن اشاره به تقویت نهاد خانواده خاطرنشان کرد: توجه به هنجاری‌های خانواده و معنویات، جز عواملی است که امروزه بسیار کمرنگ شده و شاغل بودن هر دو والد و بی توجهی برخی از آنان به فرزندان از دیگر عوامل بروز تجرد گرایی در جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دختران ، ایرانی ، تجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار