عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق دارو برعهده وزارت بهداشت نیست، گفت: سازمان مبارزه با کالا و قاچاق ارز وظیفه مبارزه با انواع قاچاق از جمله دارو را برعهده دارد.

دکتر سید جمال سعید واقفی عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  بیان داشت: افراد خبره‌ای که در سازمان مبارزه با کالا و قاچاق ارز فعال هستند اکتشافات زیادی در قاچاق دارو دارند و در کمیسیونهایی که برای مبارزه با قاچاق دارو نیز تشکیل میدهند، نمایندگانی از وزارت بهداشت و درمان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ضابطین قاچاق دارو افراد سودجو هستند، افزود: با همه نظارتی که بروی مرزهای کشور صورت میگیرد، باز هم کسانی هستند که به بهانه‌های مصرف شخصی اقدام به قاچاق دارو میکنند.
 
وی بیشترین میزان قاچاق را در حوزه داروهای چاقی و لاغری دانست و خاطرنشان کرد:تاکنون مشاهده نشدهکه بطور مثال کسی داروهای مغز و اعصاب و یا قلب و عروق را قاچاق کند و خوشبختانه اقلام دارویی اساسی بازار کشور از مجاری قانونی تامین میشود.
 
وی تقاضای بالای مصرف را در زمینه انواع داروهای چاقی و لاغری و سایر مکمل‌های موجود در بازار از جمله عوامل قاچاق این نوع داروها عنوان کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار