لایحه‌ی کاهش ساعت کاری زنان شاغل مدت زمانی است که در دست تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌اقداماتی که در طی چند سال اخیر برای کاهش ساعت کاری بانوان انجام شده  است،  باعث کاهش تقاضای کارفرمایان نسبت به بکارگیری بانوان در مشاغل گوناگون شده است.

وی در ادامه افزود: نرخ بیکاری در بانوان نسبت به گذشته 2برابر شده است ، بنابراین باید در این مورد با  احتیاط تصمیم گیری شود. ما هنوز تصمیم خود را در این مورد نهایی نکرده‌ایم. با تصویب شدن این طرح صاحبان کار از استخدام بانوان و به کارگیری آن‌ها سربازی خواهند زد و فقط اجرای این طرح در دستگاه‌های دولتی که استخدام ناچیزی دارند مؤثر است.

محجوب در ادامه افزود: عمده‌ی اشتغال در بخش غیر دولتی صورت می گیرد و اجرای این طرح بازتاب منفی دارد، برای مثال هنوز طرح افزایش مرخصی زایمان تصویب نشده است ما از طرف صاحبان مشاغل مورد هجوم قرار گرفته‌ایم و صاحبان کار اعلام می‌کنند که با  اجرای این طرح عذر بانوی باردار را خواهند خواست و شخص جدیدی را جایگزین آن خواهند کرد.

وی در ادامه بیان داشت: ابعاد حمایتی با وجود تمام موافقت‌ها باید با دقت کافی تصویب شود. ما درنهایت این طرح را تصویب خواهیم کرد. ولی در تلاش هستیم این طرح را به گونه‌ای تنظیم کنیم که به شغل بانوان شاغل آسیبی وارد نشود. 
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مشاغل ، زنان ، شاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.