چین روز جمعه اعلام کرد دولت این کشور از تلاش های بغداد به منظور حفظ حاکمیت و استقلال عراق و همچنین مبارزه با تروریسم حمایت می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛ " هانگ لی"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه گفت:« پکن از تلاش های بغداد به منظور حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی، سرعت بخشیدن به بازسازی ساختار سیاسی، آشتی ملی و مبارزه با تروریسم حمایت می کند.»
هانگ لی تاکید کرد همه طرف ها در عراق باید فورا یک دولت جامع و فراگیر را تشکیل داده و آشتی ملی و بازسازی را در این کشور سرعت بخشند.
طی بیش از دو هفته گذشته، تروریست های دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش که شاخه ای از گروه القاعده به شمار می رود، تهاجم وسیعی را در عراق آغاز کردند که منجر به سقوط بخش های زیادی از مناطق شمال و غرب این کشور شد.
 نوری مالکی، نخست وزیر عراق نیز روز چهارشنبه هشدار داد داعش تهدیدی برای کل منطقه به شمار می رود.
یک پایگاه اینترنتی رسمی کردها نیز گزارش کرد مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودگردان کردستان عراق روز پنجشنبه از پارلمان این منطقه خواسته است طرحی را به منظور برگزاری همه پرسی در زمینه استقلال این منطقه و مناطق مورد مشاجره در شمال عراق را آماده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار