یاسوج/

در قانون اساسی به آزادی قلم وبیان تاکید شده است

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به نقش وجایگاه قلم در افزایش دانایی و توسعه فرهنگی اظهار کرد: جایگاه قلم در دین اسلام مقدس بوده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به اصل آزادی بیان و قلم تاکید شده است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغرحسینی در خطبه های نمازجمعه با اشاره به 14 تیر روز قلم، بیان کرد: قلم چنان اهمیت و جایگاهی دارد که یکی از سوره های قرآن به این نام بوده و خداوند متعال نیز در قرآن کریم به آن سوگند یاد کرده است.
وی عنوان کرد: شرط های مهم برای آزادی قلم و بیان شامل هدایتگری، عامل رشد و ترقی جامعه و بیان کننده حقایق است.
حسینی ابراز داشت: قلم نباید ارزش ها را زیرسوال ببرد و یا در خدمت دشمنان داخلی و خارجی باشد.
خطیب جمعه یاسوج گفت: مصلای امام خمینی (ره) یاسوج در برخی ایام سال به ویژه ماه رمضان گنجایش چندانی ندارد و از افراد متمکن کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود برای ساخت مصلای جدید در این شهر همکاری لازم را انجام دهند. اهمیت و لزوم ساخت مصلای جدید در یاسوج تاکنون به اطلاع برخی مسوولان اجرایی و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد رسانده شده و باید برای رفع هر چه سریعتر آن چاره اندیشی شود.
وی با تبریک حلول ماه رمضان، افزود: رمضان ماه نزول قرآن، خودسازی، ترکیه نفس، تقرب به درگاه الهی، توبه، استغفار، دعا، مناجات و راز و نیاز بوده و فضایل چشمگیری دارد.
حسینی گفت: بر اساس آیات و روایات متعدد روزه گرفتن در ماه های گرم سال به منزله جهاد در راه خدا بوده و اجر و ثواب مضاعفی دارد.
وی با اشاره به اینکه بحران آب به یک مساله مهم در ایران تبدیل شده، بیان کرد: به همین دلیل مردم کشور باید بیش از پیش در مصرف آب صرفه جویی کرده و قدردان این نعمت الهی و مایه حیات موجودات زنده باشند.
حسینی اظهار کرد: کمبود آب موجب بروز مشکلات و معضلات متعددی می شود و هر چند که در یاسوج تعدادی رودخانه وجود دارد ولی به دلیل آلودگی نمی توان از آب آنها استفاده کرد.
وی عنوان کرد: اسراف در تمام امور از جمله مصرف بی رویه آب اقدامی حرام، غیرشرعی و غیرانسانی است./س

برچسب ها: آزادی ، قلم ، بیان ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.