نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش جمعیت با زور و روش‌های سلبی ممکن نخواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی دواتگری منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: کلیات طرح افزایش جمعیت در مجلس شورای اسلامی با 106 رای موافق و 104 رای مخالف رای آورده است اما جزئیات این طرح جای تامل دارد.

وی در ادامه افزود: در ماده یک طرح پیش بینی شده است که کلیات اقدامات جراحی برای پیشگیری از بارداری از قبیل وازکتومی و توبکتومی مشمول 2 تا 5 سال حبس می‌شود اما این پیش بینی دارای نواقص بسیاری است و مشخص نیست که این مجازات در مورد پزشک صورت می‌گیرد یا کسانی که این عمل روی آنها انجام شده است.

وی همچنین اظهار داشت: طبق قانون برای سقط جنین نیز مجازات دو تا پنج سال پیش بینی شده است و در مقایسه با این طرح میزان مجازات متناسب نیست.

دواتگری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش جرایم حبس گفت: با تصویب این طرح تولید مجازات خواهد شد که این موضوع با فرمایشات مقام معظم رهبری مغایر است.

نماینده‌ی مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قانون اساسی اجازه ورود به حریم خصوصی افراد را نمی دهد و ما نیز باید بر اساس قانون عمل کنیم.

دواتگری ادامه داد: با زور و شلاق نمی توان افراد را وادار به فرزندآوری کرد و پیش زمینه افزایش جمعیت، ایجاد اشتغال پایدار است.

وی خاطر نشان کرد: به جای ارائه اینگونه طرح ها باید کارهای فرهنگی صورت گیرد و برای نمونه طبق قانون برای فرزند چهارم مرخصی زایمان و حق اولاد در نظر گرفته نمی‌شود و در وضعیت فعلی لغو این قانون ضرورت است.

وی با اشاره به عدم ارائه خدمات پیشگیری از سوی مراکز بهداشتی گفت: این موضوع بدون شک عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت و معتقد هستم با این کارها افزایش جمعیت روی نمی دهد و روش های تشویقی باید در اولویت قرار گیرد.

دواتگری خاطر نشان کرد: این طرح در کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است و امیدواریم نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون بهداشت و درمان موضع سازنده‌ای در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، جمعیت ، امکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار