مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان سازمان تولید 88 هزار تن تخم مرغ در استان امکانپذیر می دانند.

جاوید بهروزین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: روزانه 220 تن تخم مرغ از محل واحدهای تولیدی روانه بازار می شود.

 وی با معرفی شهرستان های برتر تولیدکننده تخم مرغ در استان تشریح کرد: شهرستان های مراغه، بناب و تبریز به ترتیب با 18، 17 و 15 درصد بیشترین سهم را در تولید تخم مرغ استان به خود اختصاص داده اند.

بهروزین ادامه داد: امروزه ثابت شده است که مزايا و نقش تخم‌مرغ در سلامتي بدن به قدري است که نبايد آن ‌را از رژيم غذايي حذف کرد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن بازگو نمودن بی تاثیر بودن تخم مرغ در افزایش کلسترول خون یادآور شد: خوب است بدانيم که عمده چربي تخم‌مرغ از نوع غيراشباع بوده و کلسترول تخم‌مرغ تأثيري در افزايش کلسترول خون ندارد.

وی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت تخم مرغ گفت و اظهار داشت: گرانی دانه و جوجه یک روزه، بالا رفتن هزینه های تولید و انرژی و هزینه گزاف مبارزه با بیماریهای دامی و عدم ارائه تسهیلات لازم بانکی و یا تامین نهاده هایی چون ذرت و سویا که وارداتی است مرغداران را با چالش های زیادی رو به رو کرده است که این امر موجب افزایش قیمت تخم مرغ شده است.

بهروزین ارتقای کیفی تولید تخم مرغ را در افزایش مصرف دخیل دانست و تاکید کرد: ارتقای کیفی تولید تخم مرغ و توجه به اصول بهداشتی و پایین آوردن هزینه های تولید می تواند از عوامل تاثیرگذار در افزایش مصرف تخم مرغ قلمداد شود.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: تخم مرغ ، تولید ، طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.