نمایشگاه ˈشهر سوخته؛ گذشته ما، تمدن بشریˈ به مناسبت ثبت جهانی شهر سوخته در سی و هشتمین اجلاس یونسکو در بخش ایران باستان موزه ملی ایران برپا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از این نمایشگاه گفت: آثار و اشیاء به دست آمده از محوطه تاریخی شهر سوخته نشانگر هویت و توانمندی های علمی و فرهنگی ایرانیان در گذشته دور است.

سلطانی فر افزود: با توجه به موفقیت اخیر سازمان میراث فرهنگی در زمینه ثبت جهانی شهر سوخته به عنوان هفدهمین اثر میراث جهانی کشورمان، نمایش آثار کشف شده از این محوطه تاریخی لازم بود، که این مهم با تلاش همکاران ما در موزه ملی ایران، میسر شد.

معاون رئیس جمهور در رابطه با اهمیت محوطه تاریخی شهر سوخته، خاطر نشان کرد: این محوطه نخستین شهر شکل گرفته در 5 هزار سال پیش است، اشیاء، اسناد و عکس هایی که در نمایشگاه شهر سوخته؛ گذشته ما، تمدن بشری به نمایش درآمده به ویژه اطلاعات مربوط به چشم مصنوعی و جمجمه ای که مورد عمل جراحی قرار گرفته است، نشانگر هویت و توانمندی های علمی و فرهنگی ایرانیان در گذشته دور است.

  انتهای پیام /ب

برچسب ها: شهر سوخته ، موزه ، ملی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.