طرح غربالگری تا پایان امسال در خراسان جنوبی به 100 درصد می رسد.

پوشش 100 درصدی طرح‌های غربالگری در خراسان جنوبی

طرح غربالگری تا پایان امسال در خراسان جنوبی به 100 درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درصد پوشش طرح‌های غربالگری در کشور به مرز 80 درصد رسیده ، گفت: پوشش این طرح‌ها تا پایان سال جاری در خراسان جنوبی به 100 درصد می‌رسد.

اكبري مطلق تعداد افراد زیر پوشش بهزیستی در خراسان جنوبی را 84 هزار نفر ذکر کرد و افزود: باید کاهش معلولیت‌ها، اجرای طرح‌های پیشگیری و خدمات فرهنگی پیشگیرانه را در راس کار بهزیستی قرار دهیم.

وی نرخ معلولیت استان را 5/5 تا 6 درصد اعلام کرد و یادآور شد: ازدواج‌های فامیلی، فقر مالی و سوء تغذیه از جمله عوامل موثر در افزایش معلولیت‌های مختلف در خراسان جنوبی است.

اکبری مطلق تصریح کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه، کنترل معلولیت‌ها و نیز پیشگیری از سوء تغذیه قدمی برای سلامت نسل‌های آینده برداریم.

وی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکی از سیاست‌های بهزیستی برای کاهش معلولیت‌هاست که همه مشاوران آموزش و پرورش و مربیان مدارس راهنمایی در این کارگاه‌ها شرکت کردند تا آموزش‌های لازم به آنان ارائه شود.

مدیر کل بهزیستی استان همچنین از ایجاد سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی استان خبر داد و یادآور شد: تا پایان سال جاری تعداد دوهزار واحد مسکونی در سطح استان به بهره‌برداری و به مددجویان بهزیستی واگذار می‌شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.