عضو ائتلاف دولت قانون عراق از دولت مرکزی این کشور خواست علیه رییس منطقه کردستان به خاطر سخنانش در مورد استقلال این منطقه اقامه دعوی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از السومریه نیوز: "عالیه نصیف" روز شنبه در سخنانی با اشاره به اینکه دولت عراق پس از اظهارات اخیر "مسعود بارزانی" در مورد استقلال منطقه کردستان باید علیه او اقامه دعوی کند، گفت: نمایندگان کردی که رویکرد استقلال طلبانه "بارزانی" را تایید می‌کنند با ماده 50 قانون اساسی مخالف هستند.

وی همچنین از دولت مرکزی عراق خواست طبق ماده 93 فصل ویژه قانون اساسی عراق در مورد منازعات بین دولت منطقه کردستان و استان‌ها و همچنین ماده 94 علیه "مسعود بارزانی" اقامه دعوی کند.

عضو ائتلاف دولت قانون همچنین تاکید کرد: نمایندگان کردی که رویکرد رییس منطقه کردستان عراق در مورد استقلال این منطقه را تایید می‌کنند با اینکه در مجلس برای حفاظت از اتحاد عراق سوگند یاد کردند، با ماده 50 قانون اساسی مخالف هستند.

"نصیف" تصریح کرد: رهبران و نمایندگان کرد خواهان پست ریاست جمهوری هستند، این در حالی است که ماده 68 قانون اساسی بر حفاظت رییس جمهوری از استقلال، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی تاکید کرده است و این افراد نخستین کسانی هستند که مخالف این ماده از قانون هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار