فتاحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت علمی و شرعی بودن افزایش نرخ باروری/در بحث ازدیاد جمعیت باید به دنبال کیفیت بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه افزایش نرخ باروری در کشور باید به شیوه کاملا علمی، شرعی و انسانی دنبال شود، گفت: در رابطه با افزایش جمعیت باید افزایش کیفیت جامعه مدنظر قرار گیرد نه اینکه تنها به دنبال افزایش کمّی باشیم.

عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ضمن انتقاد از طرح "افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت" اظهار داشت: در رابطه با افزایش جمعیت باید افزایش کیفیت جامعه مدنظر قرار گیرد نه اینکه تنها به دنبال افزایش کمّی باشیم.

وی با بیان اینکه مقصود از طرح افزایش جمعیت، متعادل‌سازی و تنظیم جمعیت است تصریح کرد: جمعیت متناسب به این معناست که تعداد کودکان، جوانان، میانسالان و سالمندان به لحاظ جمعیت‌شناختی متناسب باشد و ضرورت افزایش جمعیت در مقطع کنونی کشور را همین نامتناسب بودن هرم جمعیتی ایجاب می‌کند.

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه بر هیچ‌کس پوشیده نیست در بحث افزایش جمعیت باید کیفیت نیز لحاظ شود، ادامه داد: زمانی ما می‌توانیم افزایش کیفی جمعیت داشته باشیم که برای جمعیت امروز خود بسترهای لازم را برای شغل و ازدواج جوانان فراهم کنیم، این در حالیست که جوانان تحصیلکرده ما در آرزوی یافتن شغلی با حداقل درآمد هستند.

فتاحی در پایان با بیان اینکه با کلیات این طرح موافقیم اما به شیوه کاملا علمی، انسانی و شرعی، خاطر نشان ساخت: افزایش جمعیت زمانی امکان‌پذیر است که مشکلات جمعیتی موجود را حل کنیم؛ طرح افزایش جمعیت باید هدفمند باشد وگرنه، مشکلات در این زمینه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار