نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت که" اسامه نجیفی" عهده دار پروژه‌ای صهیونیستی برای تقسیم عراق وتبدیل آن به دولت‌های کوچکتر شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  سومریه نیوز، "محمد صهیود"، معاون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در گفتگو با شبکه سومریه نیوز امروز شنبه گفت: اسامه النجیفی رئیس ائتلاف متحدون برای اصلاحات، عهده دار پروژه‌ای صهیونیستی برای تقسیم عراق و تبدیل آن به دولت‌های کوچک تر شده است.

وی در صحبت های خود با اعلام اینکه اسامه نجیفی نماینده اهل سنت به شمار نمی‌رود و حق ندارد که از سوی سنیان سخن بگوید، گفت: نجیفی پس از برعهده گرفتن پروژه ای صهیونیستی برای تقسیم عراق و تبدیل آن به دولت های کوچک تر به منظور اینکه راحت تر بتوان بر آن مسلط شد، سعی دارد تا عراق را تقسیم کند.

وی با اعلام اینکه اهل سنت قبل از شیعیان مخالف تقسیم عراق بر اساس فرقه‌های مختلف هستند، گفت: نجیفی اولین کسی بود که موضوع برپایی اقلیم‌های مختلف در عراق و تقسیم عراق بر اساس فرقه های مختلف را مطرح کرد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی بطور رسمی از حمایتش از تقسیم عراق سخن گفته است.

وی گفت: دولت قانون به شدت با بازگشت نجیفی به قدرت و دراختیار گرفتن هر سمتی در مرحله پیش رومخالفت می‌کند.

وی همچنین، اسامه نجیفی و برادر وی "اثیل النجیفی"را مسئول وضعیت موصل و ورود ماشین های تروریسم‌های تکفیری بعثی به دو استان نینوی و صلاح الدین دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار