رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب سند اسلامی شدن دانشگاهها در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: این سند از 4 محور فرهنگ ، پژوهش ، آموزش و مدیریت بهره می برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، محمدمهدی زاهدی در مراسم اختتامیه ی طرح ضیافت اندیشه ی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان که در تالار همایش های علمی و ادبی دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد ، افزود: در شورای اسلامی شدن دانشگاهها ، مسئولیت مدیریت این موضوع و تعیین و تدوین موارد لازم برای دستیابی به این مهم ، بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی نهاده شده است که این موضوع اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی را در نظام آموزشی به خوبی تبیین می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه ای است که نهالش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاشته شده و پسوند اسلامی آن مسئولیت آفرین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، انتظارات از دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای اهداف آن عنوان و تصریح کرد: عمل ، جهت و حضور این دانشگاه باید مطابق با آنچه باشد که نظام اسلامی از آن می خواهد.

زاهدی تصریح کرد: به طور کلی مسئولیت برنامه ریزی و اجرایی شدن مأموریت های حوزه فرهنگی بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ، حوزه پژوهشی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، حوزه آموزش بر عهده وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و حوزه مدیریت بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد آینده دنیا مبتنی بر دانش است و دانش در دست دانشگاهیان است ، تأکید کرد: دانشگاه ها باید با حضور در صحنه های جهانی، انتظارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برآورده کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آفرینی دانشگاه ها برای تبدیل علم به فن آوریهای جدید یادآور شد: آنچه که امروز در دنیا قدرت می آفریند، فناوری های نوین است که دانشگاهیان باید تمام تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نیز گفت: طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ، با هدف پاسخ به چالش های سر راه دانشگاهیان با 5 نشست تخصصی برگزار شد.

حمدالله منظری توکلی چالش بین نیروی انسانی و ماشین ، چالش معنویات با مادیات ، چالش فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگ التقات و الحاد را از جمله چالش های پیش رو عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه 8 آزمایشگاه در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان تجهیز شده است ، از پذیرش دانشجوی پزشکی از مهر امسال در این دانشگاه خبر داد./س


برچسب ها: سند ، اسلامی شدن ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.