"بهاء الاعرجی"، نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که آمریکا برای اجرای طرح تغییر نقشه راه در منطقه به صورت غیر مستقیم در کنار دولت سازمان تروریستی داعش قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "المسله"؛  "بهاء الاعرجی"، نماینده حزب "کتله الاحرار" در پارلمان عراق امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مشاوران نظامی آمریکا باید از عراق خارج شوند و نباید به مشورت های آنها گوش داد.
 
در این بیانیه آمده است که آمریکا برای اجرای طرح تغییر نقشه راه در منطقه به صورت غیر مستقیم در کنار دولت سازمان تروریستی داعش قرار دارد و تلاش می کند دولت عراق را تضعیف کند.
 
الاعرجی افزود: نوری المالکی، فرمانده کل نیروهای مسلح بر ضرورت اخراج مشاوران آمریکایی و گوش ندادن به مشورت های آنها تاکید دارد زیر آنها می خواهند طرح نقشه راه خود را اجرایی کنند.
 
وی همچنین از همه احزاب سیاسی عراق خواست که اختلافات خود را فراموش کنند و در شرایط کنونی اتحاد داشته باشند.
 
گفتنی است که در پی موافقت باراک اوباما با ارسال 300 مشاور نظامی آمریکا به عراق همزمان با آغاز تحولات اخیر این کشور، تاکنون  180 مشاور نظامی آمریکایی وارد بغداد شدند.
 
رئیس جمهور آمریکا در 19 ژوئن(29 خردادماه) طی سخنانی اعلام کرد که حداکثر 300 مشاور نظامی به عراق اعزام خواهد کرد، اما این اقدام به معنای بازگشت نیروهای امریکایی به میدان نبرد نیست.
 
اوباما تصریح کرد: ما این توان را نداریم تا با اعزام ده‌ها هزار نظامی این مشکل را به سادگی حل کنیم  و بار دیگر خون‌ها و سرمایه در عراق از دست بدهیم.
 
وی افزود: در نهایت، این چیزی است که باید به دست عراقی‌ها حل‌وفصل شود.
 
رئیس جمهور امریکا این سخنان را پس از نشست با اعضای تیم امنیتی خود از جمله جان کری و چاک هیگل، وزرای خارجه و دفاع امریکا بیان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار