اگرچه تشویق دانشجویان به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ از جمله کرسی‌های آزاد اندیشی امری بدیهی و ضروری است اما سیاسی‌کاری با ماهیت علمی دانشگاه در تضاد است.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه تشویق دانشجویان به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ از جمله کرسی‌های آزاد  اندیشی با ماهیت علمی دانشگاه در  تضاد است.

وی گفت: تشویق دانشجویان به فعالیت‌های سیاسی مورد نظر احزاب خاص و هدر دادن پتانسیل علمی کشور در جهت سود جویی سیاسی و زمینه سازی برای فعالیت گروهی خاص در آینده بسیار نکوهیده و برخورنده است و این موضوع نیز در کنار استیضاح وزیر علوم پیگیری و دنبال خواهد شد.

وی افزود: سیاسی‌کاری و استفاده از پتانسیل دانشگاه برای احزاب سیاسی بسیار آسیب زننده است و مانع از رشد علمی مطلوب کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه ما توانسته‌ایم رتبه علمی خوبی در سال‌های قبل در جهان بیاوریم، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم تبدیل دانشگاهها به جولانگاه سیاسی افراد خاص می‌تواند رشد علمی کشور را هدف گیرد و مجلس با جدیت در مقابل این غفلت‌ها و عناد‌ها ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: نباید دانشگاه از لحاظ علمی به محیطی نا امن تبدیل شود و توصیه اکید ما این است که مسئولین وزارت علوم دغدغه‌ مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و رفتاری متفاوت از قبل نشان دهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۳
همین کار را هم در آموزش وپرورش باید انجام دهیم -
آخرین اخبار