یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه امکان انجام عملیات‌های تروریستی توسط گروهک تروریستی تکفیری بعثی در عربستان، قطر و کشورهای عربی وجود دارد، تصریح کرد: این روند سبب کاهش صادرات نفت خواهد شد بنابراین با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات 1+5 در حال رسیدن به یک توافق نهایی است می‌تواند در زمینه فروش نفت جایگزین خوبی در اپک باشد.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با مشکلات فعلی کشور عراق و تاثیرات آن در منطقه گفت: با توجه به شرایطی که در منطقه به وجود آمده و اتفاقاتی که در کشورهای شاخ آفریقا خصوصا لیبی رخ داده به نظر می‌رسد با کاهش تولید نفت رو به رو شویم و شاخص آن در اپک نیز کاهش پیدا کند.
 
وی ادامه داد: با توجه به جدا شدن خط لوله نفت کرکوک از عراق حجم تولیدات نفت این کشور کاهش پیدا خواهد کرد و در اروپا نیز به علت ناآرامی‌های موجود در اوکراین به طور حتم  بحث انتقال انرژی در این قاره نیز با مشکل روبه رو شده و این تحولات در مجموع سبب افزایش قیمت محصولات نفتی در بازارهای بین‌المللی خواهد شد.
 
کنعانی‌مقدم با بیان اینکه امکان انجام عملیات‌های تروریستی توسط گروهک تروریستی تکفیری بعثی در عربستان، قطر و کشورهای عربی وجود دارد، تصریح کرد: این روند سبب کاهش صادرات نفت خواهد شد بنابراین با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات 1+5 در حال رسیدن به یک توافق نهایی است می‌تواند در زمینه فروش نفت جایگزین خوبی در اپک باشد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نفت در بازار جهانی درآمد بیشتری را برای ایران به همراه خواهد داشت؛ موضوعی که  به طور حتم کشورهای غربی به آن رویکرد مثبتی ندارند زیرا سبب افزایش قدرت ایران در جهان خواهد شد.
 
کنعانی‌مقدم با بیان اینکه موضوعات موجود در منطقه سبب افزایش اهمیت خلیج فارس شده است، تاکید کرد: با این شرایط، ایران در این آبراه حیاتی انرژی می‌تواند نقش اساسی را داشته باشد و همچنین با همکاری با کشورهای عراق و سوریه در جهت مقابله با تروریسم وارد عمل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، منطقه ، عراق ، سوریه ، نفت ، اپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار