سمنان/

کاهش 3 متر مکعبی ورودی آب به رودخانه حبله رود

منابع آبی گرمسار دیگر جوابگوی کشاورزی سنتی نیست و باید کشاورزان به سمت آبیاری تحت فشار و گلخانه ای پیش بروند. .

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، فرماندار شهرستان گرمسار از تهدید کم آبی در شهرستان و کاهش 3 متر مکعبی ورودی روان آب رودخانه خبر داد و گفت: در سال گذشته ورودی آب رودخانه 358 سنگ بوده است که امسال این مقدار به 65 سنگ کاهش یافته است.
داریوش طاهری افزود: میزان بارندگی از اول مهرماه1392 تا 11تیرماه 1393 ( سال زراعی جاری ) 51.9 میلی متر بوده که به نسبت میزان مشابه در سال گذشته که میزان بارش ها 89.3 میلی متر بوده، با کاهش شدید روبرو بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت گسترش آبیاری اراضی کشاورزی از طریق سیستم تحت فشار و آبیاری قطره ای ،گفت: میزان بارندگی ها و ذخایر چاههای آب گرمسار دیگر نمی تواند جوابگوی کشت سنتی باشد و باید کشاورزان به سمت آبیاری تحت فشار و گلخانه ای پیش بروند. .
فرماندار شهرستان گرمسار گفت : کمبود آب عموما از طریق برداشت از چاههای زیرزمینی جبران می شود که این کار ضررهای جبران ناپذیری به سفره های زیر زمینی و کیفیت آب خواهد زد.
بسیاری از اراضی حاصلخیز کشاورزی استان سمنان در شهرستان گرمسار واقع شده و سالانه بخش عمده ای از تولیدات کشاورزی استان از اراضی این شهرستان که تنها شهر کویری ایران است که دارای رودخانه چهار فصل است،برداشت می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.