براي اولين بار همه رويه هادر يك گمرك، الكترونيكي شدوبا اين اقدام اظهار كالاهاي وارداتي،صادراتي و حتي ترانزيتي در گمرك بندر امام خميني(ره)الكترونيكي انجام مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک،داود دهقان مديركل گمرك بندرامام خميني(ره) با اعلام اين خبر گفت: اين سامانه هم اكنون در اين گمرك راه اندازي شده و صادركنندگان و كساني كه كالاي ترانزيتي دارند ازاين پس مي توانند كالاهاي صادراتي و ترانزيتي خود را به روش الكترونيكي و بدون نياز به حضور فيزيكي صاحب كالا و تنها با دسترسي به اينترنت و از محل كار يا منزل به گمرك اظهار نمايند.

دهقان با اشاره به اهميت صادرات و ترانزيت و توسعه آن و ضرورت كاهش هزينه صادركنندگان اظهار داشت: اين گمرك حداكثر تسهيلات و امكانات را در اختيار صادركنندگان قرار مي دهد كه اين امر علاوه بر تمهيدات قبلي، از طريق اجراي سامانه اظهار از راه دور با جديت دنبال مي شود.

مديركل گمرك بندرامام خميني(ره) گفت: اين سامانه با كمك وپشتيباني دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات گمرك راه اندازي شده است و از مزاياي مهم آن مي توان به كاهش زمان انجام تشريفات گمركي، صرفه جويي در هزينه مراجعان و لينك بودن با ساير سازمان هاي همجوار اشاره نمود.

لازم به ذكراست كه پيش از اين نيز سامانه اظهار از راه دور در رويه واردات اين گمرك راه اندازي و عملياتي شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار