ئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: شهرداری تهران سهم سازمان آتش‌نشانی از ۲ درصد عوارض پروانه ساخت را به این سازمان پرداخت کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علیرضا دبیر در هفتاد و هشتمین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران؛ با اشاره به این‌که 2 درصد از عوارضی که شهرداری بابت صدور پروانه ساخت و نوسازی دریافت می‌کند به سازمان آتش‌نشانی اختصاص دارد؛ اظهار داشت: من از شهرداری می‌خواهم این مبلغ را برای ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی و به روز رسانی تجهیزات به این سازمان پرداخت کنند.

وی با اشاره به این‌که این موضوع را در کمیسیون تخصیص هم پیگیری می‌کند؛ یادآور شد: صلاحی به عنوان دبیر کمیسیون تخصیص تأثیر زیادی در پرداخت این بودجه به سازمان آتش‌نشانی دارد و من از وی می‌خواهم پرداخت این بودجه را به منظور ارتقای سطح تجهیزات این سازمان پیگیری کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بودجه 245 میلیارد تومانی آتش‌نشانی در سال جاری با ردیف کمک هزینه جاری گفت: سازمان آتش‌نشانی برای سال جاری به 281 میلیارد تومان نیاز داشتند و ما برای تأمین این کسری یک تبصره در بودجه قرار دادیم که بر اساس آن شهرداری اجازه دارد 36 میلیارد تومان دیگر از طریق کمیته تخصیص به سازمان آتش‌نشانی پرداخت کند.

دبیر با اشاره به این‌که پروانه ساخت و ساز تا سطح نوسازی ساختمان‌ها به عنوان درآمد پایدار محسوب می‌شود و مازاد بر آن ناپایدار است؛ بیان داشت: شورای شهر باید کمیته تخصیص را پیگیری کند که بودجه سازمان آتش‌نشانی را برای این‌که بتواند زیر 4 دقیقه به محل حادثه برسد به روز پرداخت کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ضرورت ، سهم ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار