قهرمان رقابت هاي تنيس ويمبلدون - سومين گرنداسلم سال 2014 - امروز درلندن معرفي مي شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در ديدار فينال اين رقابت ها نواک جوکوويچ از صربستان (بخت يک قهرماني) با راجر فدرر از سوييس (بخت 4 قهرماني) روبرو مي شود.

فدرر 34 ساله و جوکوويچ 27 ساله تا کنون 34 بار به مصاف هم رفته اند که فدرر در 18 و جوکو در 16 ديدار برنده شده اند.آخرين تقابل اين دو در مسترز مونت کارلو با برتري 2 - 0 فدرر پايان يافت و اگر چه در 6 ديدار اخير اين 2 جوکوويچ 4 بار پيروز شده اما در 3 مصاف قبلي دو تنيسور بزرگ در سال 2014 فدرر در راه بازگشت به اوج دو بار پيروز شده است.فدرر مي کوشد با هشتمين قهرماني در ويمبلدون به تنهايي رکورد دار شود.او هرگز در فينال ويمبلدون شکست نخورده است.در مقابل جوکوويچ که قهرماني سال 2011 را در ويمبلدون کسب کرده است ، سال قبل در فينال از اندي ماري اسکاتلندي شکست خورد.

در تاريخ رقابت هاي تنيس ويمبلدون ويليام رنشاو از انگليس ، پيت سمپراس از آمريکا و راجر فدرر از سوييس هر سه با 7 قهرماني رکورد دار مشترک هستند.سال قبل اندي ماري از اسکاتلند قهرمان اين رقابت ها شده بود.

در اين دوره از رقابت ها به تنيسورهاي قهرمان در هر دو بخش زنان و مردان و انفرادي و دوبل 2000 امتياز در رده بندي جهاني تعلق مي گيرد و به فيناليست ها در بخش مردان 1200 و در بخش زنان 1300 امتياز داده مي شود.

به قهرمانان انفرادي يک ميليون و 760 هزار پوند داده خواهد شد و به فيناليست ها 880 هزار پوند تعلق مي گيرد.در مجموع 25 ميليون پوند به شرکت کنندگان تنيس ويمبلدون جايزه نقدي تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار