کرمان/

باید همه مردم در نهضت سازندگی مشارکت کنند

استاندار کرمان تاکید کرد: فاصله توسعه کرمان با شرایط ایده آل بسیارطولانی است و راهی پر پیچ و خم در مسیر ما قرار دارد لذا همه ی مردم باید در نهضت سازندگی برای توسعه ی بدونِ چالشِ سیاسی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،علیرضا رزم حسینی درمراسم "هم اندیشی اهل قلم در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان کرمان" با گرامیداشت روز قلم و نقش قلم در پیشرفتهای بزرگ بشری افزود: باید قلم، متعهدانه نگارش کند و رسالتش را در خدمت مردم بگذارد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت انصاف درنگارش از سوی اهل قلم در موضوعات مختلف، خطاب به اهل قلم یادآور شد: شما می توانید با همین قلم تحول آمیز، نقش موثری در حمایت از توسعه استان داشته باشید.

رزم حسینی با اشاره به ثروت های غنی پهناورترین استان کشور در بخش های مختلف، گفت:اهل قلم این موضوع را هم در نگارش خود قرار دهند که روزی برسد در ادامه ی تاریخِ کرمان، سیاسی کاری وجود نداشته باشد و تنها به توسعه آبادانی کرمان پرداخته شود.

استاندار تصریح کرد: راهی جز کار، تلاش، سازندگی و توانمندسازی برای مردم نیست.

وی با تجلیل از مقام والای شهیدان و ایثارگران و تبیین رشادتهای شهدا و رزمندگان در دوران پرافتخار دفاع مقدس تصریح کرد: باید با تأسی از آرمان های شهدا و رزمندگان آینده ی مردم کرمان در جایگاهی قرار گیرد که کسی معیشتِ زندگی خود را نیازمندِ دیگری نداند و زندگیِ سختی نداشته باشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: ولایت و توسعه می تواند کشور را منسجم کند و در مسیر آبادانی پیش ببرد.

در این مراسم مدیر کل حوزه استاندار در تشریح اهداف برگزاری این مراسم گفت: با همفکری عزیزانِ فرهنگی و اقتصادی استان مصمم شدیم سلسله جلسات هم اندیشی را با حضور بزرگان و اهالی رسانه در طول سال برگزار کنیم.

خلیل همایی راد با اعلام اینکه این همایش دومین همایش هم اندیشی از سری برنامه های هم اندیشی تبیین شده در استان کرمان است،افزود:دو کارگروه مدیریت این همایش را بر عهده دارند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق بازرگانی استان به ترتیب به موضوعات "اهل قلم در امور فرهنگ" و "اهل قلم در امور اقتصادی" می پردازند.

وی با اشاره به مثلث توسعه ای که رویکرد استاندار کرمان است،خاطرنشان کرد:شعار ولایت و توسعه محوری است که همه ی ما بی شک از آن بهره مند می شویم.

در ادامه این هم اندیشی مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کرمان افزود:کشورما دارای فرهنگ غنی اسلامی است که امتیاز بسیار بالایی نسبت به کشورهای دیگر داریم و به این نحو می توانیم ریشه اصیل خود را به مردم دنیا نشان دهیم.

فرشید فلاح ادامه داد: حاصل همه ی تلاش هایی را که در عرصه فرهنگ در این چند ساله داشته ایم را باید در برنامه های پنج ساله نگاه کرد که ببینیم چه توسعه ای برای مقوله فرهنگ قائل شدیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون برنامه ششم توسعه پیش روی ما است،افزود: اگر بخواهیم فرهنگ در توسعه کشور نقش آفرین باشد، باید نقش سینما هم در قانون برنامه ششم معین شود.
برچسب ها: نهضت ، سازندگی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.