فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه ناجا براي نقش آفريني در امنيت بين المللي بايد طراز علمي خود را افزايش دهد،‌ گفت: دانشگاه علوم انتظامي امين موتور توسعه و محرك اصلي ما براي تحقق اهداف چشم انداز است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار دكتر اسماعيل احمدي مقدم در مراسم توديع و معارفه فرمانده جديد دانشگاه علوم انتظامي امين ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و آرزوي قبولي طاعات و عبادات گفت: ماه رمضان كه ماه خداست از دو وي‍ژگي مهم برخوردار است يكي آنكه خداوند در اين ماه قرآن را نازل كرد، كتابي كه براي هدايت بشر نازل شده و راه هدايت از غيرهدايت را تميز مي‌كند.
 
وي افزود: ويژگي دوم رمضان، ليله القدر است كه همانگونه كه در قرآن آمده است، برتر از هزار شب و هزار ماه مي‌باشد.
 
فرمانده ناجا با اشاره به اينكه ماه رمضان ماه بزرگي است افزود: اگر انسان براي پرواز به سوي حقايق نياز به دو بال دارد خداوند در اين ماه حقايق عالم را تنزل داد تا به دست بشر برسد. بنابراين همگي ما بايد از اين ضيافت الهي در جهت كسب بيشتر حقايق استفاده كنيم تا بتوانيم تا پايان عمر، خود را بيمه نماييم.
 
به گفته احمدي مقدم ماه رمضان فرصتي است تا با تعطيل كردن و يا تخفيف نيازهاي بعد حيواني، انسان بعد ملكوتي خود را ارتقاء دهد.
 
وي يادآور شد: راز و رمزهاي زيادي در روزه وجود دارد بنابراين روزه تنها نخوردن و نياشاميدن نيست بلكه انسان بايد در اين ماه توجه به دنيا را كم كرده و در مقابل به اعمال خود توجه داشته باشد و براي تقويت بعد ملكوتي خود تلاش كند.
 
اين مقام ارشد انتظامي، تصريح كرد: مرگ، عبور از مرحله اي به مرحله ديگر است و از طرفي دنيا مهمترين مرحله زندگي و عمر بهترين سرمايه ما است چرا كه محل كسب ذخائر براي آخرت مي باشد. ماه رمضان نيز از فرصت هاي طلائي است كه بايد حداكثر استفاده را براي آخرتمان از آن ببريم.
 
وي با اشاره به اينكه فرصت ديگر بشر در اين دنيا، كسب علم است،‌ خاطرنشان كرد: البته منظور علمي است كه به نفع بشر و در خدمت و سعادت مردم باشد نه آنكه وسيله اي براي سلطه جويي و نابودي بشر قرار بگيرد.
 
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد براينكه دانشگاه علوم انتظامي امين بايد به دنبال كسب علم الهي باشد، اظهار داشت: اين دانشگاه علاوه براينكه علوم مادي را مورد بررسي قرار مي دهد بايد براي كسب حقايق معنوي نيز تلاش كند چرا كه در پس اين علم هدفي و از پس اين دنيا حقيقت ديگري وجود دارد، يكي از اشكالات علم در غرب كنارگذاشتن سعادت واقعي بشر است كه ما بايد به آن بپردازيم.
 
احمدي مقدم بيان داشت: چند سال پيش كه اوضاع انضباطي دانشگاه علوم انتظامي به هم ريخته بود اعلام كرديم كه به ترتيب انضباط،‌ آمادگي جسماني، آمادگي معنوي و دانش شروط اصلي براي پذيرش دانشجويان است كه البته برخي اعلام كردند كه چرا دانش شرط چهارم است.
 
وي ادامه داد: دانشگاه علوم انتظامي افراد را براي شغل خاص كه همان پليس است، تربيت مي كند بنابراين مامور پليس بايد در درجه اول فردي منضبط و سپس از سلامت جسماني و معنوي برخوردار باشد اما هم اكنون ملاك ما اين است كه ببينيم چه كسي مومن تر،‌شجاع تر و از سلامت جسماني بالا و روحيه خدمت بيشتر به مردم برخوردار است.
 
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه امروز دانشگاه علوم انتظامي امين در مرزشكني پيشرفت زيادي كرده است، بيان داشت: مسير حرفه اي نيروي انتظامي مهارت گرايي، تخصص گرايي، توجه به ساختارها و سازمان ها و عبور از مرحله تكوين بود و پس از ادغام نيز اين نيرو آرام آرام مسير را پيمود و امروز به يك ساختار متكامل دست يافت به نحوي كه حرفه ها و تخصص ها، ساختار هاي تخصصي و امور علمي و آموزشي ما نيز مشخص شده است.
 
سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: در ناجا بايد همواره متناسب با نيازها و پيشرفت، روش ها و ساختار ها نيز متحول شود كه بحمدالله امروز نيروي انتظامي از ساختارهاي مناسب، نيروي انساني و دانش مناسبي برخوردار شده است.
 
وي با اشاره به بي ثباتي در كشورهاي پيرامون جمهوري اسلام ايران، گفت: امنيت موجود در كشورمان به دليل اين است كه ناجا و ساير نيروهاي نظامي امروز به بالاترين مرحله بلوغ خود متناسب با تغييرات محيطي رسيده اند.
 
به گفته احمدي مقدم اگر نيروي انتظامي مي خواهد در امنيت بين المللي نيز نقش آفريني كند و در بيرون از مرزها نيز الهام بخش باشد بايد طراز علمي خود را افزايش دهد به همين منظور لازم است كه مراكز تحقيقاتي، دانشگاه و هيئت علمي قوي داشته باشيم چرا كه دانشگاه علوم انتظامي امين موتور توسعه و محرك اصلي ما براي تحقق اهداف چشم انداز است.
 
وي افزود: بايد توان خود را بر روي بنيان هاي علمي، تحصيلات تكميلي، كارگاه هاي آموزشي و آنچه كه در تقويت نظام مديريتي براي ما اهميت دارد بگذاريم.
 
فرمانده ناجا با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري (مدظله العالي) كه دانشگاه را خزانه نشاء نيروي انتظامي دانستند، گفت: آينده ناجا در گرو دانشگاه علوم انتظامي امين است و اگر در گذشته نگاه ما اين بود كه اين دانشگاه تنها بايد افسر صف را براي ما تامين كند امروز اين نگاه تغيير كرده هرچند هنوز اين وظيفه را نيز دارد.
 
احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه براساس رويكرد علمي ناجا، ‌انسان محوري ديني نه تفكر اومانيستي براي ما مهم است، بيان داشت: تعريفي كه دين از انسان دارد او را موجودي دو بعدي مي داند كه در كنار بعد مادي به بعد معنوي او نيز توجه مي كند و دنيا را نيز معبري براي رسيدن به آخرت مي داند؛ ما نيز براساس اين تفكر در دانشگاه علوم انتظامي به دنبال علمي هستيم كه نافع و در خدمت به مردم باشد و كمك كند تا فرد به سعادت برسد در واقع دانشگاه بايد افرادي را تربيت كند كه توانائيهاي معنوي و هدايت امور تربيتي مناسب داشته باشد.
 
فرمانده ناجا با اشاره به اينكه دانشگاه علوم انتظامي امين از دانشجويان با انگيزه، پرتلاش و انرژي برخوردار است، افزود: اين دانشگاه مملو از انگيزه و نشاط براي جامعه علمي است و يكي از ابعاد مهم مسير پيشرفت كاركنان ما، علم و دانش است كه بر روي آن نيز سرمايه گذاري كرديم؛ اميدوارم با تلاش كاركنان و ديگر بخش هاي ناجا اين دانشگاه در حوزه توليد و مرزشكني دانش بيش از پيش، موفق باشد.
 
گفتني است، در اين مراسم طي حکمي از سوي فرمانده نيروي انتظامي سردار دکتر لطفعلي بختياري به سمت فرمانده دانشگاه علوم انتظامي امين منصوب و از زحمات سردار دکتر محمدتقي عصار نيز قدرداني شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقا
۱۵:۳۵ ۱۵ تير ۱۳۹۳
سردار جون نیروی شما باید در جهت رفاه و امنیت قدم بردارد نه بفکر درآمد از طریق جریمه و بازداشت و ... باشد. انشاالله همه بتوانیم در راه اعتلای ایران اسلامیمان قدم برداریم
آخرین اخبار