به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدحسن وساق ضمن اعلام خبر فوق افزود: مقطع 70 متری زیر خطوط راه آهن، تنها قسمت باقی مانده از مسیر 350 متری زیرگذر جوادیه است که متعاقب اقدامات انجام شده در زمینه انحراف و جابجایی خطوط راه آهن، 25 متر از طول آن در اختیار مجریان پروژه قرار گرفته است. به این ترتیب ضمن احداث 21 شمع، اجرای تمهیدات لازم برای احداث سقف زیرگذر در این بخش از پروژه آغاز شده است.
وی با بیان آنکه دال بتنی احداث شده در این بخش می تواند پس از گذراندن مراحل گیرش نهایی بتن، مورد ریل گذاری قرار گرفته و به انحراف ترافیک ریلی در خطوط باقی مانده کمک کند، ابراز امیدواری کرد بخش 25 متری مقطع 70 متری زیر خطوط راه آهن، تا پایان تیرماه آماده ریل گذاری شود.
مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با تاکید بر آنکه عملیات عمرانی احداث زیرگذر در مقطع 70 متری زیر خطوط راه آهن، علاوه بر نیاز به انحراف و جابجایی این خطوط، نیازمند ساماندهی و جانمایی کابل های ترافیکی راه آهن در داکت های تعبیه شده در دال بتنی زیرگذر است، یادآور شد: این اقدام باید به موازات اجرای عملیات عمرانی در دستور کار قرار گیرد.
وی در تشریح اقدامات انجام شده در زمینه تخریب پل قدیمی جوادیه، با اشاره به اینکه در سال گذشته بخشی از عرشه پل قدیمی جوادیه در باند جنوب به شمال آن مورد تخریب قرار گرفته است، گفت: تخریب کامل سازه، نیازمند تمهیدات مختلفی از قبیل توقف موقت فعالیت خطوط ریلی زیر پل و احداث سازه نگهبان است. در واقع از آنجاکه تخریب پل باید به شکل دهانه به دهانه انجام شود، برش هر دهانه با توجه به ملاحظات ایمنی، نیازمند پایدارسازی پل با سازه نگهبان می باشد. گذشته از تمام این مسائل، پل قدیمی جوادیه محل عبور کابل های 63 و 20 کیلوولت برق است.
مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، زیر زمینی کردن کابل های مذکور را بهترین گزینه برای جابجایی این دسته از معارضات تاسیساتی دانست و افزود: در پروژه احداث زیرگذر جوادیه بیش از 120 متر شفت و گالری احداث شده تا شرایط جابجایی و رفع این مانع اجرایی فراهم شود. عملیات حفاری و سگمنت گذاری این کانال تاسیساتی طی یک بازه زمانی 2 ماهه، به طور کامل انجام شده است.
گفتنی است رمپ جنوبی پروژه احداث زیرگذر جوادیه، از خیابان نوری در محله جوادیه آغاز شده و پس از عبور از زیر خطوط راه آهن(به واسطه یک زیر گذر 80 متری مسقف) وارد یک زیرگذر ترانشه باز می شود. این مسیر در ادامه به منظور عبور از زیر یکی از معابر محلی منطقه که قرار است با هدف دسترسی آسان به ایستگاه مترو غرب پل جوادیه احداث شود، وارد زیرگذری 13 متری می گردد. رمپ شمالی زیرگذر جوادیه که این مسیر را به میدان بهداری متصل می کند، در واقع آخرین مقطع اجرایی پروژه به شمار می رود.