روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به بررسی معایب هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با برشمردن مزایا و امکانات هواپیماهای بدون سرنشین نوشته است: باید به این نکته توجه داشت که مردم غیرنظامی مثلا در شمال غرب پاکستان چه دیدی نسبت به حملات این هواپیماها دارند. آنها به طور دائم احساس خطر می کنند، هر لحظه امکان دارد یک موشک بدون هیچ هشداری خانه آنها را هدف بگیرد. مشخص نیست چه کسی این موشک ها را شلیک می کند و جنگ و مبارزان آن مخفی هستند. 

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است راه مناسبی برای کشتن تروریست ها باشد اما نمی تواند به جلب دوستان کمک کند. این مطلب پیام گزارش جدیدی بود که اخیرا گروهی از کارشناسان مرکز مستقل استیمسون واشنگتن منتشر کرده اند. در این نهاد مقامات سابق از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه حضور دارند. 

در این گزارش آمده است: فقط از آن رو که پهپادها توانسته اند تروریست ها را به قتل برسانند نمی‌توان گفت که آنها از کارایی بالایی برخوردارند. وابستگی شدید دولت اوباما به کشتارهای هدفمند به عنوان ستون اصلی راهکار مبارزه با تروریسم بر یک سری پیش فرض های سوال برانگیز مبتنی است و خطر افزایش بی ثباتی را به دنبال دارد. 

استفاده گسترده از پهپادها باعث شکل گیری یک واکنش منفی گسترده نه فقط در مناطق دور افتاده پاکستان یا یمن بلکه در سراسر جهان شده است. 

یک نکته مهم دیگر که در این گزارش به آن پرداخته شده این است که اگر استفاده از پهپادها از انحصار آمریکا خارج شود، می تواند منافع آمریکا را هدف بگیرد. اگر ولادیمیر پوتین تصمیم بگیرد در اوکراین از این پهپادها استفاده کند، به راحتی با جملاتی که مقامات آمریکایی بیان می کنند، این کار خود را توجیه خواهد کرد.

با توجه به آنچه گفته شد، این گزارش نتیجه گرفته است که اکنون زمان مناسبی است برای متوقف کردن جنگ هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار