نواک جوکوويچ صرب با غلبه بر حريف براي دومين بار قهرمان رقابت هاي تنيس ويمبلدون، سومين گرنداسلم سال 2014 شد و بار ديگر تنيس باز شماره يک جهان لقب گرفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوکوويچ بخت شماره يک قهرماني اين رقابت ها در ديدار پاياني موفق شد پس از 3 ساعت و 56 دقيقه مسابقه، راجر فدرر از سوييس بخت شماره چهار قهرماني را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، پس از قهرماني جوکوويج 27 ساله در رقابت هاي آزاد استراليا در سال 2013 ، اين اولين قهرماني وي در اين سطح از رقابت هاست. وي در شش فينال اخير خود در رقابت هاي گرند اسلم، در پنج ديدار شکست خورده است.

جوکوويچ که در سال 2011 نيز قهرمان رقابت هاي تنيس گرند اسلم ويمبلدون شده بود، سال گذشته در ديدار پاياني رقابت هاي ويمبلدون مقابل اندي ماري اسکاتلندي مغلوب شد.

در تاريخ رقابت هاي تنيس ويمبلدون ويليام رنشاو از انگليس، پيت سمپراس از آمريکا و راجر فدرر از سوييس هر سه با هفت قهرماني رکورد دار مشترک هستند.

در اين دوره از رقابت ها به تنيسورهاي قهرمان در هر 2 بخش زنان و مردان و انفرادي و دوبل 2000 امتياز در رده بندي جهاني تعلق گرفت. همچنين به فيناليست ها در بخش مردان 1200 و در بخش زنان 1300 امتياز داده شد.

به اين ترتيب جوکوويچ جايزه يک ميليون و 760 هزار پوندي اين مسابقات را از آن خود کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار