کرمانشاه/

بیستون يکي از پنج شهر تاریخی و دارای هویت ایران است

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت: بیستون یکی از پنج شهر تاریخی و دارای هویت ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ،حسین راعی گفت: بیستون یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی ایران است که در غرب کرمانشاه واقع شده و از لحاظ تاریخی، گردشگری، افسانه ای و زیبایی شناسی یکی از شهرهای پر جاذبه و معروف ایران زمین است.

وی افزود: سایت جهانی بیستون حدودهشت سال پیش ثبت جهانی شده و درحالی که تا چند سال پیش سالانه فقط 400 هزارنفر بازدید کننده داشت، در حال حاضر تعداد بازدید کنندگان آن در سال به بالای یک میلیون نفر می رسد.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون اظهارکرد: به واسطه ثبت جهانی شدن بیستون، افزایش تعداد بازدید کنندگان داخلی و خارجی آن به وضوح مشاهده می شود و از همه مهم تر اینکه بیستون یک برند معروف و معتبر برای استان کرمانشاه است.

راعی خاطرنشان کرد: از مسئولین درخواست می شود که به این برند کشوری توجه ویژه ای داشته باشند و اعتبارات مالی و جدیدی را برای ساماندهی آن اختصاص دهند، چرا که باید به این محوطه ثبت جهانی شده در استان توجه ویژه و خاصی صورت گیرد و بتوانیم در آینده دیگر میراث تاریخی خود را به ثبت برسانیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون با اشاره به اینکه تمامی طرح های ثبت جهانی شده در دنیا دارای حق و حقوقی هستند، افزود: طرح جامع بیستون بر اساس طرح 10 تا 25 ساله ای که برای آن در نظر گرفته شده است باید خانه های ساخته شده در اطراف آن از بین بروند و بر اساس تاکیداتی که سازمان یونسکو داشته حدود 50 هزار هکتار در حریم منظری بیستون مد نظر قرار داده شده و هر گونه اقدامی در این محوطه باید با کنترل و نظارت این سازمان انجام گرفته شود./س


برچسب ها: کرمانشاه ، بیستون ، پنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.