بازیکن تیم ملی بسکتبال می گوید: یک سال از نظر مالی در ماهان ضرر کردم اما تمام فکر و ذکرم بازگشت به شرایط خوب بسکتبال و حضور دوباره در اردوهای تیم ملی بود.

محمدرضا اکبری که در تیم های قهرمان سال 2007 و 2009 آسیا حضور داشت و بعد از این قهرمانی ها برای مدتی طولانی در اردوهای تیم ملی غایب بود به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از بازگشت به تیم ملی و غیبت خود گفت: بعد از قهرمانی سال 2009 مصدومیت شدیدی داشتم که به خاطر آن 10 ماه بازی نکردم و بازگشتم به شرایط عادی هم یک سال طول کشید. در آن سال هم از اردوهای تیم ملی انصراف دادم تا بعد از بازسازی به اردوها برگردم اما در دو سال اخیر شاید قسمت نبود تا در تیم ملی باشم.

دوری از تیم ملی روی بسکتبال و زندگی ام تاثیر گذاشت

وی ادامه داد: در لیگ ایران تمام فکر و ذکرم این بود که هر کاری برای بازگشت به اردوهای تیم ملی انجام دهم چون دوری از اردوها و نبودن کنار بازیکنان دیگر تاثیر زیادی روی بسکتبال و زندگی ام گذاشته بود و از هم دوره های خودم نیز بسیار عقب بودم. 

بازیکن فولاد ماهان در مورد دلیل انگیزه های زیاد خود تاکید کرد: من بودن در تیم ملی را واقعا دوست دارم و برایم افتخار است که برای تیم کشورم بازی کنم امسال از نظر شرایط مالی در لیگ ضرر کردم اما ریسک حضور در ماهان را پذیرفتم تا خود را از نظر بسکتبالی بازسازی کنم و به شرایط قبلی برگردم. دوری این چند سال از نظر روحی و بسکتبالی برایم تاثیر زیادی داشت. دوره های المپیک و جام جهانی را ازدست داده بودم و انگیزه زیادی برای برگرداندن چیزهای از دست رفته داشتم.

با اوشین و آرن راحتتر کار می کنیم
 
اکبری در مورد ارتباط 3 اصفهانی حاضر در اردوها که از آخرین سال حضور در ذوب آهن بحث مشکل داشتن آنها با یکدیگر هم مطرح شده بود، توضیح داد: ما آن زمان هم هیچ مشکلی نداشتیم اما شرایط مالی نشان می داد که خوب نیستیم و جو به هم ریخته بود. در حالی که ما 3 نفر در کنار هم راحتتر بازی می کنیم.
 
فوروارد تیم ملی از تمرینات دو ماه اخیر تیم ملی گفت: نزدیک به چهار هفته از ابتدای تشکیل تیم های الف و ب تمرینات سنگین و پرفشار را چشت سرگذاشتیم. بچیروویچ مربی بزرگی است  و در این دو هفته ای که تیم های الف و ب از هم جدا شده اند هم نکات بسیار ریز و مهمی را به بازیکنان انتقال داد که با توجه به این نکات هماهنگی بهتری پیدا کرده ایم. هر چند با توجه به بازی نکردن تیم، مشکلات هماهنگی وجود دارد اما تمرینات بسیار خوب و پر فشاری را گذراندیم.

بازیکنان جوان می توانند خلاء را پر کنند
 
اکبری در مورد غایبان تیم ملی اضافه کرد: بدون شک نفرات غایب، بازیکنان بسیار بزرگی هستند و نمی توان این موضوع را انکار کرد که بودن آنها شرایط متفاوتی را ایجاد می کرد و کمک بسیار بزرگی برای تیم بود اما مربی هم شرایط را در غیبت نفرات می سنجد و بازیکنان جوان هم با تمرینات پرفشار می توانند به سطحی برسند که تا جای ممکن خلاء آن نفرات را پر کنند. به هر حال بازیکنان فعلی هم آنقدر انگیزه دارند که بهترین نتیجه را برای کشور خود بگیرند و حتی در صورت رسیدن آنها به جام جهانی و بعد از آن بازی های آسیایی هم به نسبت پتانسیل بالایی که تیم دارد، خوب عمل کنند. 

در کل فصل باشگاه و مدیرعاملی ندیدیم

بازیکن فولاد ماهان در مورد عملکرد خوب این تیم علیرغم بی پولی گفت: بازیکنان امسال بیشتر از دسته یک و 2 بودند و بازی در سوپرلیگ از نظر بسکتبالی برای همه بسیار خوب بود اما از نظر مالی در کل فصل اصلا باشگاه یا مدیرعاملی ندیدیم که بحث مالی باشد. فشار زیادی به تیم وارد می شد و هیچ توجهی از هیچ جایی روی تیم نبود. همین هم انگیزه بازیکنان شد که نشان دهند قدرت بازیکنان بومی بیشتر از این است اما برای مدیران متاسفم که تیم به این خوبی را تنها گذاشتند.
 
وی با تاکید بر شکایت از ماهان به خاطر دستمزدهای بازیکنان اضافه کرد: ماهان بهترین نتیجه را با کمترین هزینه گرفت. حالا هم به دنبال شکایت برای حقوق خود هستیم اما عمر ورزشی ما ورزشکاران زیاد نیست. محل درآمد تمام بازیکنان همین است و از مسئولان فدراسیون خواهش می کنم قوانینی بگذارند که تیم ها انقدر راحت از دادن دستمزدهای بازیکنان فرار نکنند. برخی از این بازیکنان با کار خود محل درآمد یک خانواده هستند.

والیبال به خاطر لیگش پیشرفت کرده است

اکبری اشاره کرد: این شرایط در طولانی مدت باعث بی انگیزگی بازیکنان می شود و ضرر آن به تیم ملی هم می رسد. وقتی لیگ از همه جهت قوی باشد تیم ملی هم با انگیزه بیشتر و سرحال تر خواهد بود. پیشرفت های فعلی والیبال هم به خاطر حرفه ای بودن شرایط بازیکنان در لیگ است. تیم های بسکتبال خیلی در حق بازیکنان ظلم می کنند، نمونه امسال آن هم باشگاه های ماهان، افرا و زنجان است. بازیکنان جوانی را می شناسم که هیچ پولی نگرفته اند و دنبال کنار گذاشتن بسکتبال هستند.
 
اکبری ابراز امیدورای کرد که در کاپ آسیا بتوانند از قهرمانی تیم دفاع کرده و نتیجه آبرومندانه ای به دست آورد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اکبری ، ماهان ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار