خبرنگار باشگاه خبرنگاران عناوینی همچون ترافیک چند روزه ماشین‌های سنگین پشت مرز و سربازی با حقوق 45 هزار تومان را زیر ذره بین این هفته برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، خبرنگار ذره بین در اولین سوژه خود از تنوع سازی قیمت پروازها گفت، تنوعی که طبق گفته مسافران در آژانسهای مسافرتی شاهد آن هستیم.


به عنوان مثال برای پرواز تهران – اهواز سه آژانس مختلف سه قیمت متفاوت از 105 هزار تومان تا 126 و 190 هزار تومان به مسافران ارائه می دهند و یا برای پرواز تهران – مشهد قیمتهای 90هزار تومانی ، 132 هزار تومانی و حتی 175 هزار تومانی در آژانسهای مختلف وجود دارد که بر این اساس شاهد افزایش 20 درصدی قیمت پروازهای مشهد هستیم ، البته شرط این تنوع قیمتی ، ‌تنوع خدماتی و امتیازاتی که باید به مسافر داده شود است.


طبق گفته نوریان، معاون هوانوردی وزارت راه و شهرسازی قیمت پروازها برای کسانی که برای انجام کار اداری مسافرت می کنند و یا صبح زود یا شب پرواز می کنند می‌تواند متفاوت باشد.


اما مطلب قابل توجه این است که آیا به نسبت تنوع قیمت خدمات ارائه شده نیز تنوع یافته است. 


به گفته مسافران پروازهای مختلف ، تغییر محسوسی در این زمینه احساس نشده است.


همچنین از دیگر خدماتی که باید به مسافران ارائه می شده انتخاب صندلی توسط خود مسافر است که این اتفاق هم برای مسافران نیافتاده است، حتی پذیرایی از مسافران نیز تفاوتی نکرده است.


در این بین اظهار نظر نوریان در خصوص این اقدام جالب ، قابل توجه است.

وی در این زمینه بیان داشت: این اقدامات الگوهایی است که در دنیا اتفاق افتاده است و ما چیز جدیدی را نمی‌خواهیم ابداع کنیم.


خبرنگار ذره بین در سوژه دوم خود پای رانندگانی را به میان آورد که در ترافیک چند روزه در پشت  مرز بازرگان  گرفتار شده اند و نمی توانند از کنار ماشین‌های خود تکان بخورند.


به گفته این رانندگان حدود سه روز است که آنان در ترافیک مانده‌اند و روزهای آتی نیز به همین منوال خواهد بود.


نبود پارکینگ و امکانات رفاهی و درمانی از جمله اعتراضات این رانندگان است.


حتی  خود رانندگان نیز به این موضوع اذعان داشتند که توقف خودروهایشان در کنار این جاده از نظر راهنمایی  و رانندگی خلاف قانون است.


این درحالی است که به گفته یکی از رانندگان کسانی وجود دارند که در ازای دریافت مبلغی نظیر 100 هزار تومان قادر هستند این رانندگان را سریعتر از سایرین از مرز رد کنند.


ذره بین 20:30 در سوژه بعدی خود پس از گذشت چند ماه پای بانک تجارت را باز هم به 20:30 باز کرد ، بانکی که از متقاضیان مسکن مهر به جای سود 7 درصد سود 12 درصد می گیرد و طبق مدارک موجود و البته بر اساس بررسی‌های به عمل آمده متقاضیان می‌بایست با تعدیل نرخ سود تسهیلات مسکن مهر 5 ،از 12 درصد به 7 درصد، ضمن درخواست تغییر و کاهش نرخ برای مدت باقیمانده تمامی اقساط در سررسید تعیین شده را پرداخت نمایند و هیچ اعتراضی هم نسبت به نرخ 12 درصد ی که اعمال نشده نداشته باشند .

به عبارت دیگر با امضای این تعهد بانک، متقاضیان مسکن مهر با رضایت حدود یک سال سود 12 درصد پرداخت کردند این درحالی است که به گفته یکی از متقاضیان درصورت امضا نکردن این تعهد بانک از دادن دفترچه خودداری می کنند.


شایان ذکر است، اواخر پارسال 20:30 این مشکل متقاضیان مسکن مهر را زیر ذره بین برده بود که چرا به جای 7 درصد باید 12 درصد سود بپردازند که البته با پیگیریهای ذره بین این مشکل حل شده بود.


در ذره بین دیشب سربازان میهمان 20: 30 بودند سربازانی که باید در طول خدمت بیاموزند که چطور با حقوقهای 45 هزار تومانی و 88 هزار تومانی زندگی بگذرانند، حقوقهایی که حتی کفاف کرایه ماشین این سربازان را نیز نمی دهد.


حالا حرف این سربازها این است که اگر در قانون جدید سربازی ، زمان خدمت افزایش یافته ، چرا افزایش حقوق آنان از قانون سرپیچی کرده است ، درحالی که طبق قانون جدید وظیفه عمومی حقوق سربازها حداقل 60 درصد و حداکثر 90درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باید باشد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: تنوع ، افزایش ، مسافرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
سرباز
۱۵:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۳
با توجه به این اوضاع و احوال به این نتیجه می رسیم که مجری قانون می تواند هر قسمت از قانون را که مورد پسندش بود اجرا کند و قسمت دیگر را اجرا نکند!!!
هیچ قشری ضعیف تر از سرباز نیست.چون هرچه توی سرش بزنند حق ندارد صدایش دربیاد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۰ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام.سربازی که لیسانس گرفته و الان 24 سالشه در حالت ایده آل با حقوق 85 هزار تومنی باید سر کنه!
به خدا تو این سن زشته از خونه پول تو جیبی بگیری
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
سلام.سربازی که لیسانس گرفته و الان 24 سالشه در حالت ایده آل با حقوق 85 هزار تومنی باید سر کنه!
به خدا تو این سن زشته از خونه پول تو جیبی بگیری
آخرین اخبار