به گزارش
خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران
فتل و آلونسو هر دو برای حضور داشتن در رده پنجمی در حال رقابت بودند و در
دورهای پایانی مسابقه، هر 2 در گفتوگوهای رادیویی از همدیگر
شکایت داشتند.
فتل گفت: دو بار در ششمین پیچ پیست دیدم که زیادهروی کرد.
دماغه اتومبیل من جلوتر بود و سبقتگیری از خارج پیچ را امتحان کردم. باور
داشتم آلونسو شرایط را درک میکند.
به موقع ترمز گرفتم و مانع برخورد شدم. فرناندو جای کافی برای حرکت کردن من باقی نگذاشت.
فتل
در پاسخ به این سوال که از برخورد با او ترسیدی یا نه؟ گفت: بله. درون
کاکپیت حس کردم زیادی به هم نزدیک هستیم. چندین بار به فاصله چند قدمی هم
رسیدیم. فکر نمیکنم نیم متر استفاده بیشتر از مسیر پیست چیزی باشد که ذهن
آدمها را به خود مشغول کند.
وی افزود: وقتی چند دقیقه بعد در مورد
استفاده بیش از حد از محدوده پیست به من هشدار دادند، میدانستم کار او
باید باشد. فرناندو هم گاهی اوقات چنین کاری در پیست میکرد. من هم ترجیح
دادم مثل خودش رفتار کنم.
آلونسو درباره استفاده از سیستم "دی آر اس" هم
به فتل هشدار داده بود. فتل در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: این سیستم
چطور کار میکند؟ این حرف آلونسو منطقی نیست، چون "دی آر اس" را فقط
میتوانید در محدوده خودش استفاده کنید. اگر فراری در جای دیگر از این
سیستم استفاده کرده، میتواند توجیه خوبی برای کار خودشان باشد. اما نه، من
این کار را نکردم و احتمالا فرناندو چیز دیگری دیده است.
فتل همچنین
عنوان کرد به دلیل استراتژی ضعیف چنین ردهای را بدست آورده است. او افزود:
میتوانستم سریعتر هم باشم. شاید یک رده دیگر هم میتوانستم کسب کنم، اما
از لحاظ استراتژی در وضعیت خوبی نبودیم.
آلونسو هم در مصاحبه با
بیبیسی گفت: در دوری که از من سبقت گرفت، سه یا چهار بار از محدوده پیست
خارج شد. اما این احتمال وجود داشت که در دور بعد از آن هم بتواند از من
سبقت بگیرد. چون اتومبیل من کندتر از ردبول او بود.
انتهای پیام/