"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفیددرباره مسئله جاسوسی آمریکا از آلمان گفت:ما با آلمان برای حل این وضع همکاری می کنیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی کاخ سفیددرباره مسئله جاسوسی آمریکا از آلمان گفت:ما با آلمان برای حل این وضع همکاری می کنیم.

"جاش ارنست" درباره جاسوسی آمریکا از آلمان گفت:من در جایگاهی نیستم تا این خبر را تایید کنم. ما این گزارش ها را دیدیم و اطلاع یافتیم یک شهروند آلمانی در اواخر هفته بازداشت شده است و ادعا کرده است با سازمان اطلاعات آمریکا همکاری می کرده است.علت این که نمی توانم درباره این موضوع صحبت کنم این است که هنوز تحقیقات آلمان در این زمینه ادامه دارد ومن  نمی خواهم در این تحقیقات دخالت کنم. همچنین این موضوع  مطلبی است که مستقیما به دستگاه اطلاعاتی مربوط می شود و من نمی توانم در این باره توضیح دهم اما می توانم بگویم روابط آمریکا و آلمان بسیار مهم است.ما شراکت نزدیک در موضوعات مختلف مربوط به امنیت از جمله برخی موضوعات اطلاعاتی داریم.

وی گفت:این شراکت، دهه‌ها براساس احترام ، همکاری و ارزش های مشترک بنا شده است و همه این موضوعات در اولویت اصلی قرار دارند. بنابراین ما با آلمان برای حل این وضع همکاری می کنیم.

وی افزود: با این حال نمی‌توان درباره پرونده‌ای که به موضوعات امنیتی مربوط است اظهار نظر کرد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفت: در صورتی که این اطلاعات درست باشد، با پرونده‌ای جدی روبه‌رو خواهیم بود.

جاش ارنست از سوی دیگر خاطر نشان کرد: روابط بین آمریکا و آلمان بسیار مهم است و دو کشور روابط بسیار تنگاتنگی دارند.

وی افزود: همکاری ما بر اساس احترام و ارزش‌های مشترک و ده‌ها سال همکاری بنا شده است.

 به گفته وی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل در گفتگوی تلفنی روز پنجشنبه گذشته در این باره صحبت نکردند و تنها به بحران اوکراین پرداختند.

با این حال، سفیر آمریکا در آلمان جمعه شب به وزارت امور خارجه این آلمان احضار شد تا درباره اطلاعات مربوط به فعالیت این جاسوس سی و یک ساله که احتمالا طی دو سال گذشته اطلاعاتی را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده است، گفتگو کند.

این در حالیست که مسئولان سیا از هر گونه اظهار نظری درباره این موضوع خودداری کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار