انجام ورزش برای همه افراد و گروه‌های سنی مفید است و انجام فعالیت بدنی در افرادی که مشکل فشار خون دارند، در روند کنترل بیماریشان بسیار موثر است که داشتن ورزش‌های مناسب برای بیماران فشار خون بسیار با اهمیت است.

محمد تقی حولی ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بیماران فشار خونی، دانستن این نکات که فشار اول بالاست یا فشار دوم، یا اینکه شدت فشار خون بالا تا چه حدی است و همچنین با دارو قابل کنترل است یا نه، در تصمیم گیری و انتخاب ورزش مناسب اهمیت دارد.

این متخصص طب فیزیکی ادامه داد: انجام ورزش‌های ایزومتریک که انقباضات طولانی در عضله ایجاد می‌کند، برای افراد دارای فشار خون بالا مناسب نیست. همچنین انجام برخی ورزش‌های هوازی که انرژی زیادی از فرد می‌گیرد و باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود، به این گروه توصیه نمی‌شود.

حولی ساز گفت: اولین مورد برای افراد دارای فشار خون بالا، کنترل فشار خون با مصرف دارو تحت نظر پزشک متخصص است. به علاوه انجام برخی ورزش‌ها برای این گروه مناسب است و توصیه می‌شود، راه پیمایی، شنا و ورزش یوگا را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فشارخون ، ورزش ، ضربان قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار