رئیس بنیاد ملی نخبگان استان قم گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، قطب پژوهشی موضوعات اسلامی در کشور است که چراغ خاموش و گمنام در مسیر توسعه و نشر معارف اهل بیت(ع) و مرزهای معارف اسلامی تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ،سید حسین اخوان علوی در حاشیه بازدید از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، این بنیاد را مرکزی تاثیرگذار در پژوهش‌های اسلامی دانست و افزود : بنیاد پژوهش‌های اسلامی، در طی سه دهه فعالیت خود موفق شده صدها کتابی که عقبه پژوهشی دارد را به زیور طبع آراسته و چندین جایزه ملی و بین المللی را برای آن‌ آثار دریافت نماید.

وی با بیان اینکه «بنیاد پژوهش‌های اسلامی بدون تردید جایگاهی ملی داشته و مغز پژوهشی آستان قدس رضوی است.» بیان کرد: این بنیاد با دارا بودن بیش از 200 پژوهشگر در گروه ‌های مختلف علمی، نقش بسزایی در حفظ و دفاع از حریم اندیشه ‌های ناب اسلامی دارد.

اخوان علوی ادامه داد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی با انجام پروژه‌های تقریبی، بین اندیشمندان شیعه و سنی جهان اسلام پیوند ایجاد کرده و با حضور بین المللی خود در همایش‌های مختلف، کشورهای گوناگون و انجام پروژه‌های تحقیقاتی، در حوزه تقریب مذاهب بسیار موفق بوده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان قم از بنیاد پژوهش های اسلامی را گوهری در حوزه مطالعات اسلامی نام برد و عنوان کرد.

در آثار این بنیاد تنوع بسیار زیادی مشاهده می‌شود، در بین نشریات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آثاری از تاریخ و جغرافیا که در ظاهر از اندیشه اسلامی کمی دور بوده، تا بحث فقه و اصول که در مرکز ثقل اندیشه اسلامی قرار دارد، مشاهده می‌شود.

وی در ادامه به همکاری ‌های علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی با سایر مراکز علمی جهان اسلام اشاره و افزود : میراث معنوی بزرگی در کشور جمهوری اسلامی ایران و جهان تشیع وجود دارد و آن اندیشه مطهر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

اخوان علوی در پایان این بازدید را شروعی برای امضاء تفاهم نامه بین بنیاد ملی نخبگان و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دانست و تاکید کرد: برای تعیین حوزه‌ ها و چارچوب ‌های همکاری نیاز به تامل بیشتری است و باید ظرفیت‌ های طرفین شناخته و در جهت هم افزایی مؤثرتر با یکدیگر گام برداشته و تفاهم نامه به امضا برسد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: بنیاد ، پژوهش ، آستان ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.