رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بم از راه‌اندازی بازارچه سوغات و صنایع دستی در این شهرستان خبر داد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رسول اسدآبادی پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه گردشگری شهرستان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و همچنین حمایت مسئولان بازارچه سوغات و صنایع دستی در قالب 20 غرفه در محل پاساژ فرشته راه‌اندازی شده است.

وی افزود: میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند با مراجعه به این بازارچه سوغات بم مانند خرما و کلمپه و همچنین صنایع دستی این شهر شامل پته، گلیم، سیسی‌بافی و سایر موارد را تهیه کنند.

اسدآبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور گردشگران داخلی و خارجی جهت بازدید از اماکن تاریخی نیازمند برخی اقدامات است، می‌طلبد برای جذب گردشگران به شهرستان زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

این مسئول بیان داشت: یکی از اقداماتی که باید توسط مسئولان شهرستان انجام شود، همکاری برای رفع موانع گردشگری است که نیاز است در جلسات متعدد موارد بررسی و موانع رفع شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بم عنوان کرد: برای جذب هرچه بیشتر گردشگران فعالیت‌هایی همچون انجام تبلیغات محیطی و تلویزیونی برای شناساندن آثار تاریخی، برگزاری همایش‌ها و ایجاد فضای امن امری لازم و ضروری است.

وی گفت: ما در منطقه شرق استان به غیر از ارگ تاریخی جاذبه‌های متعددی از جمله قنوات، کارخانه حناسایی، تپه‌های شنی ریگان، کلوت‌ها‌های فهرج و نرماشیر، میل نادری، آبشارهای زیبا، منطقه گردشگری دهبکری‌ و چند‌ اثر و جاذبه را داریم که بازدید از آنها می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت‌های فراوانی را داشته باشد.

این مسئول به نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد و اذعان داشت: به منظور عبور و مرور آسان گردشگران در سطح شهر می‌طلبد تابلوهایی برای هدایت گردشگران به سمت آثار تاریخی در سطح خیابان‌ها نصب شود. ‌

اسدآبادی با اشاره به ساخت اماکن ورزشی در بم متذکر شد: دعوت از تیم‌های ورزشی ویژه در سطح ملی ‌سبب می‌شود تا گردشگری ورزشی نیز در سطح شهرستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مراسم تاسوعا و عاشورای بم ثبت ملی شده است، گفت: اگر چه در کشور ما شهرهایی چون مشهد، قم و شیراز به شهرهای مذهبی مشهوراند، اما به لحاظ شرایط خاص برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای بم ما می‌توانیم پذیرای هموطنان برای شرکت در این مراسم باشکوه باشیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کرمان ، سوغات ، بم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.