معاون سیاسی و بین الملل دفتر رئیس‌جمهور در مطلبی، به ارزیابی دیدار شب گذشته مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب پرداخت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور پس از دیدار شب گذشته مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب ،‌ مطلبی در صفحه شخصی خود در ارزیابی از این دیدار نوشت.
 
متن مطلب منتشر شده در صفحه ابوطالبی به‌شرح زیر است:
 
دیشب برای کشور شبی تاریخی بود.
 
سخنان رهبری روان‌شناسی حاذقانه مدیریت کشور بود؛ توصیه به تکیه بر سنن الهی، عوامل معنوی، عقلانیت، امید، اعتدال، رفتارهای رحمانی، صلابت نفس، صداقت و سخنان روحانی هم در قامت رئیس‌جمهور استراتژیستی که سکان کشور را در دست دارد، بیانیه وضعیت کشور و آینده در پیشِ‌رو بود، استراتژی فرهنگ وسیاست و اقتصاد.
 
روحانی در فرهنگ، اخلاق را محور قرار داد و آن را دریچه ورود ایمان و معنویت به جامعه دینی دانست؛ اینکه اخلاق و معنویت از آن جامعه دینی است؛ اینکه اخلاق دولت اسلامی را نگه می‌دارد و در مسیر درست هدایت می‌کند؛ اینکه فرهنگ استوار بر مشارکت همگان به‌ویژه نهادهای فرهنگی و اجتماعی است.
 
روحانی که با تاکتیکی هوشمندانه در سفر به نیویورک گام اول خود در استراتژی سیاست خارجی را محکم برداشته بود دیشب در سیاست خارجی، گفت شاکله ایران هراسی را به‌طور کامل در هم شکسته و اساس بهانه‌جویی‌ها را فرو پاشیده و در دیواره تحریم‌های ظالمانه شکاف غیرقابل ترمیمی به وجود آورده است.
 
روحانی اضافه کرد: امروز اگر مذاکرات به‌دلیل زیاده‌خواهی شکست بخورد، دنیا متوجه است که مسئولیت این شکست بر دوش طرف مقابل است.
 
روحانی گفت: ایران در مسیری قانونی حرکت خود را ادامه خواهد داد. این هشداری به تلاش غرب برای انحراف مذاکرات از مسیر اصلی برد ــ برد آن بود.
 
روحانی موفقیت بزرگ کشور را بی‌نظیر بودن روابط ایران با 13 کشور همسایه در یک ساله اخیر دانست و افراط‌گرایی را شکاف در جهان اسلام خواند.
 
شکافی که به‌لحاظ فکری با نام سلفی‌گری، به‌لحاظ مالی از سوی برخی از کشورها و به‌لحاظ سیاسی از سوی نظام سلطه و صهیونیسم تغذیه می‌شود.
 
روحانی گفت: برنامه اقتصادی او برمبنای شکسته شدن و پایان تحریم‌ها و توفیق در نتیجه مذاکرات استوار نیست و برای هر شرایطی با برنامه اهداف خود را پیش خواهد برد.
 
این سخن رهبری "بنده دولت را تأیید و حمایت می‌کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد؛ و به مسئولان بلندپایه دولت اعتماد دارم" مهمترین سخن برای تاریخی کردن این جلسه بود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار