معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوي گفت: در صورت حل مشکل اعتبارات زیربنایی و روبنایی، تمامي 118 هزار و 37 واحد مسکن مهر استان تا پایان سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

محمد حسن واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، از افتتاح 49 هزار و 138 واحد مسکن مهر در سطح استان از ابتداي اين طرح تاكنون خبر داد و افزود:30 هزار و 784 واحد از مجموع واحدهاي مسكن مهر افتتاح شده مربوط به شهرهاي بيش از 25 هزار نفر جمعيت استان بوده است.

وی گفت: پنج هزار و 868 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 12 هزار و 486 واحد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود افتتاح شده است.

وی با اعلام اینکه 34 درصد از واحدهاي مسكن مهر در حال ساخت در سطح استان داراي بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيكي هستند، یادآور شد: 66 درصد از واحدهای در حال ساخت در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 16.2 درصد از واحدهاي شهرهای زیر 25 هزار نفر و 27.8 درصد از واحدهاي شهرهای جدید بالاي 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

واحدی تصریح کرد: برای تمامي واحدهای در حال احداث در سطح استان به جز واحدهاي شهر جدید بینالود متقاضی کافی وجود دارد.

جانشین شورای مسکن استان ، با بیان اینکه 70 درصد از واحدهای مسکن مهر استان در قالب تعاونی‌ها و 30 درصد در قالب انبوه‌‌سازان در حال اجرا است ، افزود: در راستاي ساخت مسكن مهر تاکنون سه هزار ميليارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت و مابقی هزینه توسط آورده متقاضیان تامین شده است.

واحدی به عملکرد تعاونی‌های کم‌ کار و تامین اعتبار خدمات زیربنایی و روبنایی به عنوان مهم ترین مشکلات مسکن مهر استان اشاره کرد وگفت : تعاونی‌های کم‌ کار با توجه به ضعف تخصص و مدیریت نتوانسته ‌اند به تعهدات خود عمل کنند ولی با تصمیمات شورای مسکن استان اکثر اعضای اين تعاوني‌ها به تعاونی‌های پیشرو منتقل شده‌اند.

وي تاکید کرد: شورای مسکن استان در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر اتمام هر چه سریع‌تر پروژه‌های مسکن مهر، حداکثر تسهیل و روان‌سازی را در مسیر حرکت این پروژه‌ها انجام داده و به جز تعاونی‌های کم‌کار در سایر بخش‌ها موفقیت حاصل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوي ادامه داد: مسکن مهر استان با 250 عنوان مشکل به ویژه اوقافی بودن اراضی آغاز شد، ولی شورای مسکن استان با مساعدت ‌های مقامات کشوری و مدیران استانی این مشکلات را به حداقل رسانده است/س.

برچسب ها: مسکن ، مهر ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.