عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در پروژه پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور مطالعات لازم صورت نگرفته، گفت: تنها درصد کمی از اهداف پروژه محقق شده است.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در خصوص خیابان 17 شهریور، تذکرات گوناگونی بر مبنای ساماندهی هر چه سریعتر پروژه داده شده است ،چرا که باید از هر گونه ضرر و زیان به شهروندان و ذی‌نفعان اطراف این پروژه ، در توسعه‌ی این طرح به هر نحوی که امکان پذیر است جلوگیری شود.

وی افزود:در پروژه پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور مطالعات لازم صورت نگرفته به همین دلیل درصد کمی از اهداف پروژه  محقق شده است.

وی در ادامه اظهار داشت : مهمتر از این پروژه، توجه معاونت معماری و شهرسازی، معاونت فنی و عمرانی و معاونت فرهنگی و اجتماعی و کمیسیونهای متناظر آن در شورای شهر در پروژه‌های جدید پیاده راه سازی و آرام سازی میادین است.


اقبال شاکری با اشاره به اینکه مطالعات مختلفی باید برروی هر پروژه انجام شود ، تصریح کرد: تا این مطالعات صورت نگیرد ، باید از هر گونه اقدام و احداث پروژه‌های مختلف جلوگیری شود، چرا که بسیاری از مطالعات مربوط به این پروژه‌ها نه تهیه می‌شود نه به کمیسیون‌ها داده می شود و نه به شورا ارائه می شود، در نتیجه شورا در مقابل یک عمل انجام شده قرار می‌گیرد.


عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل همچنین اظهار داشت: در حال حاضر بحث میادین مختلفی از جمله پیاده راه، میدان قدس و تجریش مطرح است که باید مطالعات مختلف برروی آنها انجام شود که مهمترین بخش این مطالعات، بررسی زیست شهری در اطراف آن محل و تمامی اقشاری که در این پروژه‌ها منتفع یا متضرر می شوند است.


وی با تاکید بر این که ما اصلاً در هیچ کدام از گزارش‌ها، ضرری که صد درصد در هر پروژه شهری، عده‌ای را متضرر می‌کند را نداریم، بیان داشت: درحال حاضر نمی‌دانم اهداف پیاده راه سازی میدان امام حسین تا میدان شهدا محقق شده است یا نه چرا که نحوه‌ی استفاده از این مجموعه نشان  می‌دهد که درصد بسیار کمی از اهداف این پروژه محقق شده است و این همه سرمایه گذاری برای این موضوع صحیح نبوده است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه در این پروژه مطالعات لازم با عمق مورد نیاز صورت نگرفته است و در این کار تعجیل شده است، خاطر نشان کرد: در پروژه‌های شهری حتماً باید با آرامش و کار کارشناسی صد درصد کمیسیون‌های مربوط شورا صورت گیرد و امیدواریم در پروژه‌های جدید پیاده راه سازی و آرام سازی میادین بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: مختلف ، مبنا ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار