شیراز/

کارت الکترونیکی درمان تا پایان امسال در استان فارس صادر می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه صدورکارت الکتررونیکی درمان تامین اجتماعی در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: امید است که این طرح تا پایان امسال محقق شود و عدم نیاز به تعویض دفترچه از مزایای این طرح است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عبدالکریم نباتی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد، به تشریح عملکرد این اداره پرداخت و اظهار کرد:  صدورکارت الکتررونیکی درمان تامین اجتماعی در دستور کار سازمان قرار دارد که ان شاالله  به زودی صادر می‌شود و این کارت برای بیمه شده‌ها و مستمری‌بگیران سازمان است.

وی با بیان اینکه امید است که این طرح امسال محقق شود، گفت: از مزایای این کار این است که نیازی به تعویض دفترچه نیست و هم چنین مانع بسیاری از سوءاستفاده‌ها می‌شود.

نباتی افزود: اعتبار این کارت به صورت الکترونیکی شارژ می‌شود و پزشکان طرف قرارداد می‌توانند با اتصال به شبکه سازمان تامین اعتبار کارت را مشاهده کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به هفته تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور هفته تامین اجتماعی به نام‌های مختلف نامگذاری شده و تامین اجتماعی فارس در این هفته برنامه‌های مختلفی ازجمله رونمایی از نخستین نمایشنامه‌ رادیویی تامین اجتماعی دارد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته تامین اجتماعی گفت: ایام این هفته به نام‌های عدالت و امنیت اجتماعی، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی نظام سلامت، تعامل با شرکای اجتماعی، برنامه‌محوری و قانونمداری، کارآمدی با نهضت و رسانه و پاسخگویی نامگذاری شده است.

نباتی درباره عملکرد این اداره تا پایان اسفند 92 افزود: تعداد بیمه شدگان اصلی 679 هزار نفر، تعداد پرونده مستمری در این اداره 101 هزار خانوار و کل افراد تحت پوشش تامین اجتماعی 2 میلیون و 30 هزار نفر بوده است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه 44 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه هستند، خاطرنشان کرد: از بیمه‌شدگان اصلی تعداد 9 هزار و 200 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری و 37 هزار نفر کارگر ساختمانی هستند.

وی با اشاره به اینکه 84 هزار و 500 کارگاه فعال در فارس تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، تصریح کرد: مبالغ پرداختی به مستمری‌بگیران در دو ماهه فروردین و اردیبهشت 93، 190 میلیارد تومان بوده و مبلغ پرداختی تعهدات کوتاه مدت در سال 92، 87 میلیارد تومان بوده است.

نباتی از طرح دریافت لیست حق بیمه اینترنتی کارفرمایان خبر داد و گفت: این طرح در 21 شعب استان عملیاتی شده و از 84 هزار و 500 کارگاه به 19 هزار کارگاه رمز عبور اینترنتی اختصاص یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس از افزایش ریالی تعهدات کوتاه مدت این سازمان نیز خبر داد و افزود: این طرح شامل افزایش 152 قلم از اقلام وسایل کمک پزشکی است که در برخی موارد تا 500 درصد رشد تعرفه داشته و شامل اقلامی چون عینک طبی، سمعک، ویلچر، چشم، دست، پای مصنوعی و غیره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌های جدید بیمه‌ای طرح صدور گواهی تمدید و صدور کارت بازرگانی است که نیاز به استعلام دارد و از یک روز تا 5 روز طول می‌کشد و به تمامی شعب نیز اعلام شده است.

نباتی از تقسیط حق بیمه‌های سربازی و ساختمانی خبر داد و تصریح کرد: براساس این طرح حق بیمه سربازان به صورت اقساط 12 ماهه دریافت می‌شود و با توجه به اینکه در بودجه 93 معافیت حق بیمه ساختمانی تنفیذ نشد امسال می‌توانند این حق بیمه‌ها را به صورت اقساطی تا 6 قسط پرداخت کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه ملاک ثبت نام کارگران ساختمانی و بیمه شدن آنها دریافت کارت مهارت از فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد:  اکنون بیش از 130 هزار کارت صادر شده و حق بیمه‌های ساختمانی به شکل سهمیه‌بندی است که سهم فارس تا پایان اسفند 92 ، 37 هزار بوده است.

وی درباره مطالبات تامین اجتماعی فارس نیز گفت: مطالبات ما در سطح استان در حال حاضر با توجه به افزایش 20 درصدی دستمزد در سال 92،210 میلیارد تومان بوده که 70 میلیارد تومان بدهی‌های برآورده و قابل اعتراض است.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.